FOTOGRAFIJE: OLGA SEREDENKO GETTY IMAGES/ISTOCKPHOTO
Ana Dukić
Ana Dukić
mali predah

Odmorili ste tijelo, ali ne i um... Signali da je vašem mentalnom zdravlju potreban odmor

02. rujan 2021.
Mentalna iscrpljenost može se pokazati kroz razdražljivost. A povećana razdražljivost može dovesti do nepotrebnih prepirki s kolegama, članovima obitelji i prijateljima

Mentalno zdravlje tema je o kojoj se sve više govori, ali još uvijek se mnogi zbg toga ustručavaju uzeti bolovanje. No, to može biti jednako važno kao i bolovanje radi fizičkih bolesti. Iako jedan dan možda neće riješiti ozbiljnije probleme, pružit će vašem mozgu prijeko potrebnu pauzu.

Sanam Hafeez, PsyD, neuropsihologinja iz New Yorka i profesorica na Sveučilištu Columbia, otkrila je kako uočiti suptilne znakove koje šalju vaš um i tijelo kada su spremni za predah.


Razdražljivi ste

Previše se svađate s voljenim osobama? Nervozni ste prema kolegama? Ako imate kratak fitilj ili preburno reagirati na male stvari, možda vam treba odmor.

- Mentalna iscrpljenost može se pokazati kroz razdražljivost. A povećana razdražljivost može dovesti do nepotrebnih prepirki s kolegama, članovima obitelji i prijateljima. Dan odmora mogao bi biti upravo ono što vam treba. Oslobodite se frustracije brzom šetnjom ili treningom kojeg volite - kaže Hafeez.

Loša koncentracija

Možda ćete otkriti da radite brzoplete greške na poslu ili vam postaje lakše odvratiti pažnju od uobičajenog. To se događa kada se vaš mozak trudi pratiti sve što vam se događa u životu.

- Kako biste se vratili na pravi put, uzmite slobodan dan i obratite pozornost na svoju emocionalnu dobrobit meditacijom ili vježbanjem svjesnosti - kaže Hafeez.


Često ste bolesni

- Ako uočite da se ne možete riješiti prehlade ili druge bolesti, to može biti znak da previše radite - kaže Hafeez. Da, od prevelikog stresa može vam pozliti. A kad je stres kroničan, razina kortizola ostat će visoka, što može pridonijeti ozbiljnim zdravstvenim problemima poput dijabetesa, kardiovaskularnih bolesti i kroničnih gastrointestinalnih problema, prema Cleveland Clinic. Ako uzmete slobodan dan, iskoriste ga za spavanje i odmaranje.


Vaše metode opuštanja ne funkcioniraju

Imate loš dan na poslu ili ste se posvađali s prijateljicom, što ćete učiniti? Napraviti kupku, otići u šetnju, pročitati knjigu. No, kad vam ove metode opuštanja ne pomažu, vrijeme za dužu stanku. Umjesto da se posvetite aktivnostima koje kratko traju, a rješavaju vas stresa, trebate uzeti slobodan dan i posvetiti ga sebi.


Uvijek ste umorni

- Kad se osjećate preopterećeno i mentalno iscrpljeno, vaš ciklus spavanja može biti prekinut - kaže Hafeez. Nije tajna da stres može sabotirati san. Dakle, iako ste možda nevjerojatno umorni, vaša povećana razina stresa utjecat će na vašu sposobnost da zaspite ili spavate cijelu noć, zbog čega se osjećate umorno i pospano. I to je začarani krug, jer problemi sa spavanjem mogu povećati stres i tjeskobu.


Ne osjećate se osvježeno nakon vikenda

Svi smo poželjeli da vikend potraje malo duže. No, ako se ponedjeljka plašite više nego inače, a nakon vikenda se i dalje osjećate umorno, možda će vam trebati produženi odmor. Provođenje vikenda u radu ili brizi oko nadolazećeg tjedna spriječit će vas u opuštanju i vraćanju energije.

- No, ignoriranje stresa i frustracija tijekom tjedna često može pogoršati situaciju - kaže Hafeez.

Stoga, ako vikend nije dovoljan, zastanite i razmislite. Uzimanje slobodnog dana za brigu o našim emocijama i osjećajima imat će značajniji utjecaj od ignoriranja problema tijekom vikenda.

Teme
Linker
03. prosinac 2021 03:31