Unosite li ga dovoljno?

 SHUTTERSTOCK
Nina Čiča
Nina Čiča
preporuke za doze

I ljeti trebamo vitamin C: štiti kožu od štetnih posljedica sunca, jača imunosni sustav te nas čuva od prehlada

14. srpanj 2022.
Može nam pomoći u smanjenju simptoma alergija i sezonskog alergijskog rinitisa

Vitamin C potiče fiziološki odgovor našeg tijela na toplinu i umanjuje stres u stanicama prouzročen vrućinama. Smanjuje mogućnost razvoja bolesti i stanja potaknutih vrućinom (toplinski osip i iscrpljenost izazvana visokim temperaturama). Vitamin C je djelotvoran i kada se osip već razvio - pomoći će da se povuče. Redoviti dnevni unos ovog vitamina može također skratiti vrijeme koje nam je potrebno da se prilagodimo iznenadnom toplinskom valu. Štititi žlijezde znojnice i regulira brzinu kojom izlučuju znoj te snižava temperaturu tijela. Neka su istraživanja pokazala i da je vitamin C prirodni antihistaminik i moćan antioksidans.


Štiti kožu

Vitamin C može pomoći u smanjenju simptoma alergija i sezonskog alergijskog rinitisa. Kao antioksidans može pomoći u zaštiti stanica od propadanja i uništenja jer potiče proizvodnju kolagena, rast i obnavljanje tkiva. Sve će to pridonijeti zaštiti kože od štetnih posljedica sunca. Ako se nanese direktno na kožu, vitamin C umanjit će štetu nastalu ultraljubičastim zračenjem, a u kombinaciji s vitaminom E spriječit će opekline izazvane prekomjernim i nekontroliranim izlaganjem suncu. Također jača imunosni sustav te štiti od ljetnih prehlada. Povećava sposobnost organizma da se bori protiv virusnih i bakterijskih infekcija.


Koliko nam je potrebno

Ljeto se smatra drugim najčešćim razdobljem (nakon zime) povećanog broja prehlada i upala sinusa. Američke preporuke sugeriraju da bi tijekom ljeta trebalo unositi dodatnih 40 mg (žene), odnosno 90 mg (muškarci) vitamina C kao dodatka prehrani. Trudnice, dojilje i oni koji se oporavljaju od medicinskih zahvata ili operacija te pušači trebaju ga još i više. Prema američkom Nacionalnom institutu za zdravlje, ovaj vitamin direktno se povezuje s osnaživanjem imuniteta, proizvodnjom kolagena i pravilnim funkcioniranjem neurotransmitera koji posreduju u prenošenju električnih signala između živčanih stanica. Vitamina C ima u rajčici, brokuli, paprici, jagodama, agrumima poput naranče, mandarine i limuna, ananasu, šipku, višnji, kelju, prokulicama...

Teme
Linker
15. kolovoz 2022 09:08