Zašto baš squash?

Sport koji će vas na zabavan način dovesti do željene linije

Tempo kretanja, eksplozivnost i broj pokreta brzo će dati pozitivne promjene na liniji.

 

Po tehnici je negdje između badmintona i tenisa. Igra se reketom, lakšim i manjim od teniskog, i malom gumenom lopticom. U badmintonu se za udarce koriste zglob i podlaktica, u tenisu se udara ponajviše iz ramena, a u ovom sportu laktom i podlakticom.

Riječ je o squashu, sportu koji u Hrvatskoj ne pripada kategoriji masovnih, ali u svjetskim je razmjerima iznimno popularan.

Ne bez razloga: toliko je koristan za zdravlje da ga je utjecajni časopis Forbes svojedobno proglasio najzdravijim sportom na svijetu.

 

Pola sata - 500 kalorija manje

Istraživanje je provedeno na bazi mjerenja niza parametara: kardiorespiratorne izdržljivosti, mišićne snage, fleksibilnosti… Utvrđeno je da se za samo pola sata trčanja i naganjanja loptice po squash-komori može izgubiti više od 500 kalorija. Tijekom tih 30 minuta kardiovaskularni sustav proradit će punom parom, ubrzat će se metabolizam, topit će se masnoća, a nagomilani stres će nestati.

 

Pravila squasha nisu nimalo komplicirana. Kad se uđe u malu dvoranu za squash, zatvaraju se vrata i igrač se suočava s prednjim, glavnim zidom koji se mora pogoditi lopticom. Loptica samo jednom smije pasti na tlo. Da bi došla do glavnog zida, mogu se koristiti i bočni zidovi.

 

Nije važno koji će zid igrač odabrati, dopuštena je i stražnja staklena pregrada kroz koju se ulazi. Sve ovisi o igračevoj pokretljivosti, brzini reagiranja i predviđanju putanje loptice. Važno je da loptica bez padanja na tlo pogodi prednji zid, tko u tome ne uspije, gubi bod.

Upravo neprestano trčanje za lopticom na koje je igrač natjeran dok igra squash oblikuje mišiće, povećava izdržljivost i snagu donjeg dijela tijela.

 

Fleksibilnost i snaga

Udarci reketom razvijaju fleksibilnost, mišiće leđa i trbuha. Osnažuju se kosti, cjelokupna muskulatura, otpornost kardiorespiratornog sustava. Profitiraju dišni sustav, pokretljivost zglobova. Bedreni mišići i mišići zdjelice razvijaju se i osnažuju.

Postajete brži, okretniji, spretniji, snalažljiviji. Premda je squash eksplozivan sport, posebna fizička sprema nije nužna. Svaki igrač dozira igru prema osobnim mogućnostima.

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo