Sami odlučite

Pitate li se koji je najbolji dio dana za vježbanje?

Za koji god termin se odlučili važno je da vodite računa o tri stvari - imate li više energije ujutro ili navečer, te hoće li vam to poremetiti raspored i nakon nekoga vremena vas jednostavno natjerati da odustanete. Eh da, i želja, nju nikako ne smijemo zaboraviti!

Piše: Igor Brajak, trener


 

Zapravo se sve svodi na ono što je najbolje za svakog pojedinca, osobito kada je u pitanju razina energije, razina motivacije i raspored obaveza. Neki ljudi se osjećaju bolje i imaju više energije u jutarnjim satima, dok se drugi osjećaju bolje u popodnevnim ili večernjim satima. Odluka o najboljem vremenu za trening može biti izazovna osobito kada tek počinjete sa vježbanjem, a još ne znate kako vaše tijelo reagira na vježbanje u različito doba dana.

Dakle morate procijeniti što vam više odgovara. A nemojte zanemariti ni vlastiti raspored. Samo zato što se osjećate bolje u određeno doba dana, ne mora nužno značiti da će vam ostale obaveze omogućiti da vježbate točno kad želite. Tako smo naveli nekoliko prednosti i nedostataka vježbanja u određeno doba dana koje trebate uzeti u obzir prilikom odlučivanja što je najbolje za vas...

 

Jutarnje vježbanje

 

Prednosti

  • Bolje ćete rasporediti obaveze

Ako obavite vježbanje odmah ujutro, prije nego vam krene dan prepun obaveza veća je vjerojatnost da nećete preskočiti trening zbog napornog radnog dana. Osim toga, nakon posla ćete imati više vremena za obitelj, prijatelje i večernje planove.

  • Bit ćete bolje raspoloženi ostatak dana

Vježbanjem potičemo otpuštanje hormona sreće koji će pozitivno utjecati na raspoloženje i opskrbiti vas energijom ostatak dana.

  • Lakše ćete se pridržavati rutine

Osobe koje vježbaju ujutro održavaju naviku fizičke aktivnosti. Naime, veća je šansa da vam ujutro ništa neće poremetiti planove, kao što može biti slučaj s večernjim vježbanjem.

  • Izbjeći ćete večernju gužvu

U jutarnjim satima je gotovo uvijek manje ljudi u teretani ili na grupnim programima pa ćete sigurno odraditi kvalitetniji trening.

  • Bolje ćete spavati

Istraživanja su pokazala da osobe koje vježbaju ujutro, bolje spavaju i imaju kvalitetniji san.

 

Nedostaci

  1. Rano dizanje
    Ako niste jutarnji tip (a masa ljudi nije), dizanje rano ujutro može biti vrlo naporno i teško će vam prijeći u naviku. Također, ako niste navikli na jutarnja buđenja, moguće je da ćete otići na trening nemotivirani. Zbog toga na kraju nećete uložiti toliko truda u vježbanje kao što biste učinili da vježbate kasnije tokom dana.
  2. Teže ćete započeti trening
    Ujutro je veća šansa da su vam mišići i zglobovi ukočeniji nego kasnije tijekom dana, pa ćete potrošiti više vremena na razgibavanje. To u konačnici znači da ćete se morati još ranije buditi.
  3. Imat ćete manje energije
    Nekim ljudima će biti teško trenirati na prazan želudac, osobiti ako želite vježbati malo intenzivnije, pa će morati planirati barem neki mali obrok prije vježbanja. Biti će potrebno je neko vrijeme da odredite koja vrsta i količina hrane najbolje odgovara vašem tijelu prije treninga.

Foto: iStock

 

Večernje vježbanje

 

Prednosti

  • Bit ćete mirniji ujutro

Ne samo da ćete duže spavati, već nećete morati razmišljati o nošenju dodatne odjeće za presvlačenje, dodatnom doručku nakon vježbanja i tuširanju u teretani nakon čega morate žuriti na posao ili druge obaveze.

  • Izbacit ćete nakupljeni stres

Bilo koja vrsta vježbanja pomoći će vam da izbacite nakupljeni stres tokom dana. Programi vježbanja poput boksa biti će idealni za izbacivanje negativne energije.

  • Imat ćete više energije

Nakon što ste već imali nekoliko obroka tokom dana, napunili ste zalihe energije potrebne za intenzivniji trening. Također, mišići i zglobovi puno su fleksibilniji navečer nego ujutro, a i lakše će vam biti krenuti s treningom ako vam je tijelo već ugrijano.

  • Imate više mogućnosti

Ako trenirate u večernjim satima, lakše ćete se dogovoriti sa kolegom, prijateljima ili trenerom da odradite trening zajedno. U večernjim satima uglavnom se održava više grupnih programa treninga.

  • Možete duže vježbati

Kad ne morate razmišljati o tome hoćete li stići na vrijeme na posao, biti ćete opušteniji, a i imat ćete više vremena za vježbanje.

 

Nedostaci

  1. Lakše ćete odustati od treninga
    Ako vas netko od prijatelja ili kolega pozove na piće ili večeru, puno je veća šansa da vam u planiranoj posjeti teretani zasmetaju neplanirane avanture koje će sigurno djelovati privlačnije od vježbanja.
  2. Gužva u teretani
    S obzirom na to da većina ljudi vježba navečer, biti će i veća gužva u teretani te možda nećete moći odraditi planirani trening jer vam neće biti dostupne sve sprave i rekviziti. Čekanje da se sprava oslobodi može vam skratiti pauze i na taj način smanjiti efikasnost treninga.
  3. Mogli biste imati problema sa spavanjem
    Ako vježbate dva do tri sata prije spavanja, to bi se moglo odraziti na kvalitetu vašeg sna jer će vam tijelo biti probuđeno istim onim hormonima koji vam nakon jutarnjeg vježbanja dižu energiju.

 

Kao što možete vidjeti, nema univerzalnog, odnosno jedinog pravog odgovora na pitanje kada je bolje vježbati. Uostalom, zapamtite, nije bitno kada vježbate već da vježbate redovito.

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Please don't insert text in the box below!

Možda će vas zanimati i ovo