Moderni trening

Nemate vremena? Vježbati možete i preko Skypea

Želite se utegnuti, a nemate vremena i ne znate kako. Rješenja ima - trener će vas nazvati i možete početi s njim vježbati u udobnosti svog doma. Sve što vam treba je internetska veza, računalo ili pametni telefon.

Željeli biste se aktivirati i početi vježbati, a nemate vremena ili nemate s kim. Ili ne znate koju aktivnost izabrati. Tipični su to izgovori za odgađanje početka bavljenja bilo kakvim sportom. No, izgovorima nema mjesta, jer za postizanje dobre tjelesne forme dovoljno je pola sata dnevno i nitko ne može reći da ni toliko vremena ne može izdvojiti za sebe.

 

Obaveze ne bi trebale biti izgovor

Čak i ako imate puno obaveza, malu djecu i jurite za njima bez prestanka ili ste direktorica velike korporacije koja 24 sata na dan živi sa svojim poslom, ako se radi o samo 30 minuta, nemate prava na ispriku. A kada se tome doda da će tih pola sata biti odrađeno pod vodstvom stručne osobe, izgovor je još neprihvatljiviji, a vježbanje djeluje još privlačnije.

Snimila: Sandra Šimunović/EPH

Oblik aktivnosti za svakoga tko nema previše vremena je vježbanje preko Skypea - to je program u kojem klijenti vježbaju u svom domu, može i u uredu na poslu, pod vodstvom trenera. Nema potrebe za vožnjom do fitness centra niti vježbanja među strancima u teretani. Sve što je potrebno je brza internetska veza i Skype program na osobnom računalu ili laptopu, tabletu ili pametnom telefonu. Program na mobitelu omogućava i vježbanje dok ste na službenom putu, na godišnjem odmoru ili bilo gdje izvan svoga doma.

 

Žene pred ekranom, muškarci u kutu

Vježbanje putem Skypea organizira Sunčana Seletković, vlasnica BudiFitMama centra u Samoboru. Kaže da je ponajviše posvećena majkama koje žele postati fit. Ona organizira individualne, ali ponajviše grupne Skype treninge.
- Budući da sam se i sama suočila s nedostatkom vremena za svoje potrebe otkako sam poslala majka, htjela sam ženama olakšati povratak u formu nakon poroda. Na ovaj način žena ne mora odvajati sat i pol, ponekad i dva da dođe do teretane, odvježba i kad se vrati kući, još je čeka hrpa kućanskih poslova. Ona vježba kod kuće, ne mora se specijalno oblačiti za teretanu, a isto tako ima djecu na oku. Ponekad i dječica s nama vježbaju. S obzirom na to da mnoge mame zbog obiteljskih i poslovnih obaveza nemaju puno vremena za sebe, ovo je idealan način da se vrate u formu nakon trudnoće i ostanu fit, a da pritom ne moraju izaći iz kuće, trošiti vrijeme na vožnju ili hodanje do fitness centra i nazad. Iako su moje najčešće polaznice mame, imala sam i bračnih parova. Isto tako, bilo je slučajeva da žene vježbaju ispred ekrana, a muževi u kutu sobe. Vježbamo i grupno i individualno. Individualan način vježbanja je personaliziran i plan vježbanja kreiran je prema zahtjevima i potrebama klijentice i postiže puno bolje i brže rezultate od vježbanja u grupi. Međutim, zbog takvog pristupa individualan način vježbanja je i skuplji. Cjenovno prihvatljivije je vježbanje u grupi sa šest do sedam vježbačica, ali u tom slučaju vježbe nisu ciljane prema potrebama jedne osobe nego cijele grupe. Svaki sat mijenja se koreografija i vježbe, tako da u jednom tjednu uspijemo 'odraditi' sve mišićne grupe - objašnjava Sunčana.

Snimila: Sandra Šimunović/EPH

 

Grupni poziv

Kako funkcionira Skype trening? U točno dogovoreno vrijeme Sunčana uputi grupni poziv vježbačicama koje su sve međusobno umrežene preko Skypea. One čekaju spremne za vježbanje, tenisice su na nogama, prostirka je pripremljena, bočica vode je obavezna.
- Krećemo sa zagrijavanjem jer je potrebno tijelo zagrijati i pripremiti za opterećenje treninga. Potrebno je podići temperaturu tijela te razgibati zglobove radi sprečavanja ozljeda. Za vrijeme zagrijavanja radimo vježbe koje zagrijavaju one dijelove tijela koje ćemo taj dan trenirati. Nakon zagrijavanja od pet minuta počinjemo s glavnim treningom koji je u slučaju individualnog treninga unaprijed isplaniran, ovisno o ciljevima klijenta. U slučaju grupnog treninga vodim se time da je ženama zabavno odraditi trening, da im trening brzo prođe i da imaju koristi od toga. Uglavnom vježbamo težinom tijela, i to velike mišićne grupe koje ubrzano troše kalorije pa tako i masne naslage - opisuje Sunčana Seletković.

 

Kako izgleda trening
Glavni trening traje od 15 do 20 minuta. Nakon toga slijedi istezanje i opuštanje i to je većini klijentica najdraži dio treninga, dodaje trenerica.
- U opuštanju i istezanju koristim elemente joge te koristimo disanje kao metodu oslobađanja stresa. Obično počinjemo s ležećim vježbama da se žene što prije opuste i smire. Također koristim vizualizaciju. U ležećem položaju, uz jednostavne vježbe istezanja postupno se opuštamo i spremne smo za nastavak dana. Istezanje i opuštanje traje desetak minuta - opisuje Sunčana Seletković.

 

Antropološko mjerenje

Ako osoba izrazi želju za individualnim vježbanjem putem Skypea, potrebno je trening prilagoditi njezinim željama i potrebama. Sunčana u tom slučaju prije planiranja treninga razgovara s osobom o njenom zdravstvenom statusu, životnom stilu te željama i ciljevima koje želi postići treningom.
- Ponekad osoba dođe u moj studio u Samoboru na antropološko mjerenje kako bismo znali koja nam je početna pozicija, a ako taj dolazak baš nije moguć, razgovor obavimo putem Skypea, a osoba sama izmjeri težinu i obujam prsa, struka i bokova. Nakon toga slijedi testiranje pokretljivosti, stabilnosti, fleksibilnosti i ravnoteže kako bismo, ako postoje određene poteškoće u funkcionalnosti organizma te osobe, mogli raditi na njenom unapređenju. Slijedi dogovor o učestalosti treninga te trening može početi - kaže Sunčana.

Snimila: Sandra Šimunović/EPH

 

Stabilnost i funkcionalnost

U svom programu Sunčana kombinira aerobne i anaerobne vježbe, a anaerobnom treningu daje prednost jer se tako razvija mišićna masa i tope masne naslage.
- Glavni dio treninga sastavljen je od vježbi snage u kojima je opterećenje težina vlastitog tijela. Srećom, postoji mnogo vježbi s težinom tijela kojima se mogu ojačati svi mišići u tijelu te postići stabilnost i funkcionalnost organizma, tako da prelazak na veće opterećenje s bučicama nije potrebno neko vrijeme. Također dosta toga ovisi i o tome koliko rekvizita osoba ima pa ne želim uvoditi vježbe s vanjskim opterećenjem ako to nije nužno - zaključuje Sunčana.

 

Trening traje oko pola sata
Cijena individualnog Skype treninga kod Sunčane Seletković je 70 kuna, cijena grupnog koji se održava dva puta tjedno je 200 kuna za jedan mjesec. Vježba se od 30 do 35 minuta, a preporučuje se minimalno vježbanje tri puta tjedno kako bi se postigli rezultati. Ako se uz to osoba pridržava i plana prehrane, rezultati se vide već nakon prvog tjedna, konfekcijski se broj smanjuje, osoba bolje spava, bolje se osjeća, kaže Sunčana. Konzultacije i kreiranje treninga se posebno naplaćuju, a ako osoba ima želju hraniti se prema planu prehrane koji zadovoljava osobne želje i preferencije, angažira se i magistra nutricionizma, što se posebno plaća. Informacije potražite na budifitmama.hr.

 

S jednog na drugi kraj svijeta

Među prvima je u Hrvatskoj ovakav oblik treninga počeo održavati i Dragan Šurlan, psiholog i trener Skype Fitness Bootcamp programa.
- Posebnost programa je to što klijenti vježbaju kod kuće, odnosno gdje god im odgovara. Idealan je za sve one koji ne vole vježbati s utezima i koji nemaju vremena ni volje za odlaske u teretanu. Naime, vježbanje u teretani ne odgovara svakome, a s druge strane fizička neaktivnost vodi k nezadovoljstvu vlastitim tijelom. Važno mi je potaknuti klijente da paralelno s vježbanjem razviju i pozitivan doživljaj vlastitog tijela kako bi uz dobru kondiciju i fit tijelo mogli imati i stabilan oslonac za pozitivan doživljaj sebe. Imam dosta klijenata koji ne žele smršavjeti, nego aktivirati i ojačati tijelo ili se riješiti bolova izazvanih svakodnevnim višesatnim sjedenjem, tako da njima puno više odgovara trening u vlastitom domu nego u teretani - kaže Dragan Šurlan, koji je na ideju da počne organizirati vježbanje preko Skypea došao tako što se jedna njegova klijentica odselila iz Hrvatske u Dubai gdje je htjela nastaviti vježbati, ali nije bila zadovoljna ponuđenim treninzima.

- Odlučili smo nastaviti treninge preko Skypea i to je odlično funkcioniralo, tako da sam odlučio i drugim klijentima omogućiti takav oblik treninga - kaže Dragan Šurlan. Trening preko monitora traje pola sata. Unaprijed se dogovaraju termini za nadolazeći mjesec, a Dragan zove klijente u dogovoreno vrijeme.

Snimila: Berislava Picek/EPH

 

Brzi, efikasni treninzi

- Na početku najprije ukratko porazgovaramo o prehrani, motivaciji i usvajanju zdravih navika, a zatim počinjemo trening. Krećemo sa zagrijavanjem, nakon kojeg slijedi niz različitih vježbi - čučnjevi, iskoraci, skokovi, trbušnjaci, core-trening. Ritam vježbi se konstantno mijenja, s ciljem postizanja najboljih rezultata. Intenzitet je prilagođen pojedincu, tako da mogu vježbati i ljudi bez kondicije, a i oni koji su u dobroj formi. Završavamo istezanjem i opuštanjem. Vježbamo isključivo težinom vlastitog tijela, bez utega i drugih rekvizita. Potrebna je samo prostirka ili veliki ručnik, a u pola sata odradimo izrazito učinkovit trening. Između treninga šaljem motivirajuće poruke, upute o prehrani i recepte putem e-maila i poruka. Zaista mi je stalo da se ljudi počnu bolje osjećati u svom tijelu i moji polaznici to osjećaju. Smatram da je taj ljudski faktor zaista važan - kaže Dragan Šurlan.

 

Gubljenje kilograma i osnaživanje tijela

Sa svojim Skype vježbačima trenira individualno, a polaznici su raznolikog profila. U većini slučajeva to su poslovni ljudi koji često putuju i nemaju vremena ni volje za traženje novih teretana, a žele brze, efikasne treninge koje mogu odraditi i u hotelskoj sobi kako bi se osjećali dobro za vrijeme putovanja.

Snimila: Berislava Picek/EPH

- Treninzi su personalizirani, s planom treninga koji je usklađen s potrebama i mogućnostima svakog polaznika. Svaki trening je različit i upravo je ta raznolikost važna, jer se tijelo pobuđuje svaki put na nov način i tijekom treninga nema dosađivanja. Kombiniram aerobne i anaerobne vježbe kako bismo učvrstili mišiće cijelog tijela, razvili bolju kondiciju, stabilnost tijela, a uz to potaknuli tijelo na najefikasnije sagorijevanje masnoće - za vrijeme treninga i nakon odrađenog treninga (takozvan EPOC ili afterburn effect). Rezultati su gubitak suvišne masnoće, osnaživanje tijela, poletnost i bolji odnos s tijelom. Metabolizam puno efikasnije radi, imunitet je snažniji i, općenito gledano, ljudi su puno zadovoljniji sobom - kaže Dragan Šurlan.

 

Uz vježbe i motiviranje
Program kod Dragana Šurlana traje četiri tjedna. Uključeno je osam ili dvanaest "jedan na jedan" treninga, osobni priručnik, savjetovanje o prehrani, recepti, vježbe za umanjivanja stresa, savjeti za eliminiranje toksina iz tijela, tjedna podrška, motivacija i savjeti. Cijene su od 600 do 1100 kuna, ovisno o broju treninga. Na web stranici www.zagrebbootcamp.com mogu se naći sve informacije.

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Please don't insert text in the box below!

Možda će vas zanimati i ovo