Moj dnevnik - 5 dio

Možda rezultati neće na kraju biti idealni, ali odustajanja nema

Kontinuitet i disciplina glavni su preduvjeti. Bez toga je i sam proces vrlo otežan. Moramo povećati broj treninga i uhvatiti ritam pa će rezultati odmah biti vidljiviji, kaže mi trener Igor.

 


Piše: Dušan Miljuš

 

Stagnacija. Struk 102 centimetra, koliko je bio i u četvrtom nastavku dnevnika. Tek dodatnim naporom na prijelazu svibnja u lipanj vratio sam izgubljeni centimetar u lijevoj i desnoj natkoljenici. Opseg ramena pao je sa 124 na 122 centimetra, lijeva potkoljenica ostala je na 40, a desna na 35 centimetra. Tricepsi su ostali na 33 centimetra, a jezičac na vagi je na 94 kilograma, koliko je bilo i krajem travnja. Jesam li bio preoptimističan nakon preležane viroze krajem travnja i uspješnog početka svibnja. U kardio dijelu u odnosu na mjesec ranije, kad se sam ocjenjujem, podbacio sam.

Trideset pretrčanih kilometara nije ni trećina onoga što objektivno mogu jer ne osjećam napor kada se ta kilometraža trčanja na traci raspodijeli u dva dijela tijekom treninga. Nije u pitanju ni voljni moment. Nezavidnim rezultatima pridonio je i višednevni put na kojem sam samo jednom 45-minutnom šetnjom nastojao kompenzirati izostanak kardio treninga.

 

Tjedan dana 'pauze'

Ono što je definitivno presudilo stagnaciji zbog koje sam potkraj svibnja ubacio u višu brzinu i pokušao nadoknaditi izgubljeno jest bolest u obitelji i obaveze na poslu, koje su pojele vrijeme predviđeno za vježbanje. I to se osjetilo, što je primijetio i Igor Jandrečić, moj voditelj i trener u centru za rekreaciju i rehabilitaciju FitnessOf by Out Fit, u kojem je program "Biti Fit nije Mit" samo jedan od programa vježbanja i rekreacije. Vidjevši u programu Moggy, kojim prati vježbače, da sam tjedan dana izvan pogona i programa, u četvrtak 25. svibnja došla mi je Igorova poruka: "Bok, jeste živi?!" Odmah sam ga nazvao i objasnio mu razlog izostanka duljeg od planiranog. Nažalost, viša sila koja se nije mogla predvidjeti. Rezultati koji nisu onakvi kakve sam očekivao i najavio u četvrtom nastavku dnevnika ne znače da sam dignuo ruke od redovitog vježbanja.

 

Tim više što su nakon svakog vježbanja izmjerene vrijednosti glukoze u krvi u granicama normale ili minimalno povišene. I to je jedan od glavnih pozitivnih efekata redovitog vježbanja. A za stagnaciju moj trener Igor Jandrečić ima objašnjenje: "Nažalost, rezultati su očekivani s obzirom na broj odrađenih treninga. Smanjenje opsega ramena i stagnacija u opsegu struka pokazuju pad mišićne mase. Dok nam je početak bio dobar, zadnja dva mjeseca borimo se s vremenom i treninzima. Nadam se da ćemo u lipnju uhvatiti više vremena i da će se raspored malo stabilizirati jer nam za daljnji napredak treba veći kontinuitet treninga."

 

Podrška i poticaj

Možemo li i kako nadoknaditi ove izgubljene vrijednosti, pitam Igora: "Da, ali kontinuitet i disciplina glavni su preduvjeti. Bez toga je i sam proces vrlo otežan. Moramo povećati broj treninga i uhvatiti ritam pa će rezultati odmah biti vidljiviji". Igor i sve osoblje Outfita svakom su vježbaču  velika podrška i poticaj. Pa tako i meni. Nema odustajanja od programa.

Možda rezultati neće na kraju biti idealni ili baš onakvi kakve sam zamislio, ali odustajanja nema. Jednostavno, moje vježbanje nije nešto što će završiti s četveromjesečnim programom u koji sam se uključio početkom veljače i koji završavam krajem lipnja, već će se nastaviti. Redovito vježbanje mora biti dio mog života kako bih održao kondiciju i lakše se nosio s opakom kroničnom bolešću.

Snimila: Neja Markičević/Hanza Media

Manja tjelesna masa

Dio promjene životnih navika je i tome prilagođen režim prehrane koji mi je sastavila nutricionistica Katarina Župančić. Uostalom, dosadašnji rezultati nisu zanemarivi. I zato bez obzira na to što sam u odnosu na sve dosadašnje mjesece u svibnju imao najslabiji učinak, gledano u cijelosti, osjećam da ima razloga za optimizam.

U boljoj sam kondiciji, primjećujem da neke vježbe odrađujem lakše nego prethodnih mjeseci, od istezanja nogu do dizanja utega, veslanja na traci. Znatno sam smanjio tjelesnu težinu. Ipak, osjetio sam da je podizanje 30 kilograma za istezanje jedne noge u tri serije, koliko mi je odredio Igor, ipak previše pa smo dogovorno kilažu smanjili za pet kilograma.

Još da se barem malo poboljša fleksibilnost, imao bih razloga za potpuno zadovoljstvo.

A kako je njegova životna promjena krenula pročitajte ovdje.

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo