Jogom do bikini tijela

Lotus: efikasno uklanja višak masnih naslaga i tkiva u predjelu trbuha

Za učiteljicu joge, Hanu Dervović nema stajanja ni preko ljeto. Nakon joge za početnike, za vas je pripremila i niz učinkovitih vježbi koje tope masne naslage, jačaju guzu, poboljšavaju cirkulaciju, držanje, izdržljivost, snagu i još mnogo toga. Pridružite nam se i otkrijte sve čari joge.

 

Joga vježbe osmislili su i pripremili: Divine Energy ParkHana Dervović, učiteljica joge.


PADMASANA

Lotos je simbol čistoće, ljepote i prosvjetljenja. To je napredni drevni yoga položaj koji je idealna za meditaciju. Donosimo vam nekoliko predvježbi s kojima ćete lako savladati ovaj položaj.


1. Leptir

Sjednite na pod. Spojite stopala i približite ih preponama što je više moguće. Prekrižite prste na rukama i obuhvatite stopala. Izravnajte leđa, brada neka vam bude u paraleli s podom. Podižite koljena prema gore što više možete jednolično i dinamično. Dišemo prirodno. Raditi 2 minute.

Dobrobiti: ovo je idealna vježba za otvaranje prepona, jača i isteže mišiće natkoljenice. Pomaže kod diskus hernije. Nekoliko minuta ove vježbe djeluje blagotvorno na organizam poput nekoliko kilometara jogginga.


2. Grljenje noge

Ispružite lijevu nogu, a desnu nogu savinite u koljenu i obuhvatite ju rukama. Koljeno je uz lakat desne ruke, a stopalo je naslonjeno na lijevu ruku. Lagano ljuljajte nogu 3 do 5 puta pri tome prirodno dišite. Ponoviti s drugom nogom.

Dobrobiti: opušta kukove, uklanja bolove u donjem dijelu leđa, otvara prepone


3. Poluštipaljka iz sjeda

Iz prethodnog položaja stavite desno stopalo i petu približite perineumu, a stopalo naslonite uz lijevo bedro. Udahom podignite ruke iznad glave, izravnajte leđa, a uzdahom se  savijte naprijed i uhvatite prste ispružene noge objema rukama. U završnom položaju napravite 3 udaha i izdaha. Ponovite s drugom nogom.

Dobrobiti: poboljšava cirkulaciju krvi u leđnim mišićima i oko živaca kralježnice, isteže mišiće stražnje strane natkoljenice i opušta kukove. Efikasno uklanja višak masnih naslaga i tkiva u predjelu trbuha. Masira sve trbušne organe.


4. Polu lotos varijanta

Nakon poluštipaljke, kada ste se vratili u uspravni sjedeći položaj, uhvatite rukama desno stopalo i postavite rist na bedro lijeve noge uz preponu. Pazite da su vam leđa uspravno. Možete lagano rukom usmjeravati koljeno prema tlu. Zadržite položaj 3 udaha i izdaha.

Kada ste spremni uđite u puni položaj lotosa.


5. POLOŽAJ LOTOS

NAČIN IZVOĐENJA: sjedite na pod s nogama ispruženim ispred tijela. Savijte jednu nogu i postavite stopalo na suprotnu natkoljenicu. Taban stopala mora biti okrenut prema gore, a peta treba doticati stidnu kost (ukoliko je moguće). Savijte i drugu nogu i postavite stopalo na vrh druge natkoljenice na isti način. Ruke postavite u chin ili dyan mudru. 

NAPOMENA: za vrijeme lotosa kralježnica treba biti stabilna i potpuno ravna. Ukoliko vam se odižu koljena od poda možete ispod stražnjice staviti jastuk ili smotanu deku.

DOBROBITI: omogućuje osobi da održi svoje tijelo stabilnim dulje vrijeme te je tako idealna položaj za meditaciju.  Ovaj joga položaj usmjerava pravilan tok prane kroz sve čakre. Osvježava kokcigealne i sakralne živce snabdijevajući ih većom količinom krvi (velika količina krvi koja uobičajeno ide u noge ovdje se preusmjerava na abdominalnu regiju). Padmasana pomaže u oslobađanju mnogih fizičkih, psihičkih i emocionalnih problema. Također, stimulira probavu. 

OGRANIČENJA: ovu asanu ne treba raditi sve dok se ne razvije fleksibilnost nogu kroz izvođenje drugih pripremnih yoga položaja. Kod išijasa treba izbjegavati ovu asanu.


OVDJE pogledajte i video specijal - JOGA ZA POČETNIKE.

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo