KAD JE PRAVO VRIJEME?

DOBRE I LOŠE STRANE vježbanja sredinom dana

Pokušati otkriti najbolje vrijeme za vježbu pomalo je i izazovno, posebno početnicima koji tek moraju saznati kako njihovo tijelo reagira na tjelesne napore u različito doba dana. Odvagnite argumente 'za' i 'protiv' za različita dnevna razdoblja.

 

Koje je najbolje vrijeme u danu za tjelovježbu? Najkraći odgovor bio bi da to ovisi o pojedincu - njegovoj razini energije, motivaciji i dnevnom rasporedu. Neki se ljudi osjećaju snažnije i energičnije ujutro, dok je drugima lakše vježbati kasnije tijekom dana.

Za vježbanje u svako doba dana postoje općeniti argumenti "za" i "protiv". Kad ih odvagnete i dodate im vlastite posebnosti, lakše ćete odrediti koje je vrijeme idealno za vašu tjelovježbu. Budite iskreni prema sebi kako biste otkrili u kojim biste se satima najlakše držali donesene odluke; slušajte svoje tijelo i uz metodu pokušaja i pogrešaka ubrzo ćete naći savršeno vrijeme za vježbanje.

Najvažnije je da vam tjelovježba bude radost, a ne muka.

 

 

ZA

• Štedite vrijeme

Imate li mogućnost vježbati u vrijeme stanke za ručak, uštedjet ćete vrijeme i osloboditi si vrijeme za druge aktivnosti krajem dana.


• Niste gladni

Vježbate li u vrijeme ručka, vjerojatno ste već pojeli barem jedan obrok - prijepodnevna užina odgodit će javljanje gladi pa ćete biti u dobroj formi za odrađivanje seta vježbi prije ručka.


• Bolje od šalice kave

Kvalitetno vježbanje sredinom dana probudit će vaše tijelo i vaš um, što će poboljšati vaše raspoloženje i produktivnost.

Najmanje 30 minuta, nekoliko dana u tjednu, potrebno je za postizanje i očuvanje dobrog zdravlja. Naravno, ta aktivnost ne mora biti sportska. I srednja razina tjelesne aktivnosti dovoljna je za smanjenje zdravstvenih rizika i prevenciju. Kondicija se poboljšava postupnim povećanjem tjelesne aktivnosti, što za za 8 do 12 tjedana rezultira poboljšanjem kondicija. Koju god aktivnost ili trening odabrali, bitno je da budete ustrajni i provodite je redovito. A u tome bitnu ulogu igra doba dana koje ćete odabrati i koje će vama najbolje odgovarati tako da aktivnost postane dio vaše svakodnevice, zadovoljstvo i radost, a ne teret.

 

Beautiful young woman in sports clothing checking the pedometer while sitting outdoors
Getty Images/iStockphoto

Ako se dobro organiziramo, za sve možemo pronaći vremena.

 

PROTIV

• Zbijen raspored

Sve se može organizirati, pa i tjelovježba u stanci za ručak, no zahtijeva brzu prilagodbu iz poslovnog u sportsko pa opet u poslovno okruženje i raspoloženje.


• Planiranje obroka

Trebat će vam malo više planiranja i eksperimentiranja da utvrdite odgovara li vam više vježbati prije ili poslije ručka.

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo