Plank je zakon!

7 jako dobrih razloga da izvodite izdržaj svaki dan

Ova vježba zategnut će vaše tijelo, popraviti držanje, ojačati kralježnicu, a za nju vam je potrebno tek malo prostora i nekoliko minuta vremena...

Bodyweight vježbe su vježbe koje se, kako im samo ime kaže, izvode težinom tijela. Dakle, za vježbe se ne koriste nikakvi rekviziti, a možete ih izvoditi bilo gdje. Izvrsne rezultate s ovom vježbom možete postići ako je izvodite samo pet do deset minuta dnevno te je sve češće preporučuju treneri svima onima koji žele učvrstiti tijelo, popraviti držanje te ojačati kralježnicu.

Prednost izvođenja izdržaja je i u tome što vam je za njih potrebno samo malo prostora. Plank ili izdržaj je jedna od najefikasnijih vježbi za jačanje središnjeg dijela tijela. U izdržaju za početak ostanite 30 sekundi, no vrijeme izdržaja postepeno podižite iz dana u dan.

Evo kakve će promjene nastati na vašem tijelu ako ih radite svaki dan.

 

1. Poboljšat ćete definiciju trupa: Plank je idealna vježba za trbušne mišiće. Nakon nekog nekog vremena bit će vam povećana sposobnost podizanja većih težina, a osjetit ćete i poboljšano držanje leđa te promjene u oblikovanju stražnjice.

 

2. Smanjen rizik ozljeda leđa: Izdržaj je vježba kojom gradite mišiće, a kralježnicu ne izlažete velikom pritisku. Redovito izvođenje ove vježbe reducirat će bol u leđima.

 

3. Osjećat ćete više energije: Plank je izvrsna vježba zbog koje ćete svakodnevnim izvođenjem sagorjeti više kalorija nego drugim tradicionalnim vježbama čak i ako ste neaktivni što je jako bitno ako puno vremena provodite sjedeći za računalom. Primijetit ćete i da vam je metabolizam brži.

 

4. Poboljšat ćete držanje: Redovitim izvođenjem ove vježbe poboljšat će se držanje vašeg tijela.

 

5. Poboljšat će vam se ravnoteža: Jeste li ikad pokušali stajati na jednoj nozi, a onda vam to nije uspjelo više od par sekundi? Redovitim izvođenjem ovih vježbi osjetit ćete poboljšanje i na tom području.

 

6. Bit ćete fleksibilniji nego ikad prije: Fleksibilnost je nešto što nastaje redovitim izvođenjem ove vježbe. Ovaj oblik vježbanja utječe baš na sve grupe mišića - od ramena, lopatice do ključne kosti pa do onih u stopalima i prstima.

 

7. Jačaju se i vaše mentalne sposobnosti: Plank vježbe imaju odličan učinak na živce što je izvrsno sredstvo za poboljšanje ukupnog raspoloženja. Kako je to moguće? Tijekom istezanja pokreću se i mišići koji pridonose stresu u tijelu, a na ovaj način se tijelo oslobađa stresa. Dobra vijest je da izdržaji imaju i pozitivan učinak kod liječenja simptoma anksioznosti i depresije, no samo ako to postane dio vaše dnevne rutine.

 


 

Vaše mišljenje nam je važno!

Isprobali ste plank ili ga izvodite već neko vrijeme? Pišite nam kakva su vaša iskustva, biste li ga preporučili i koliko vam je bilo potrebno da uočite prve promijene na svom tijelu. Također, ako imate savjet za početnike, podijelite ga, mnogi će vam biti zahvalni.

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo