supernamirnica broj jedan

Za razliku od mnogih lijekova, ne djeluje štetno na jetru: jedan je od najzdravijih začina koji ima analgetska, ali i antikancerogena svojstva

Savjet broj jedan: neka vam postane navika đumbirov korijen koristiti u svakodnevnom kuhanju. Savjet broj dva: tijekom zimskih mjeseci svaki dan popijte čaj od đumbira.

 

Najbolji prirodni način podizanja imuniteta je posegnuti za namirnicama koje imaju čudesnu moć u poticanju obrambene snage našeg organizma. Kada bi trebalo nabrojati namirnice koje imaju ta svojstva u sezoni prehlade i gripe, đumbir bi bio na tom popisu. Savjet broj jedan: neka vam postane navika đumbirov korijen koristiti u svakodnevnom kuhanju. Savjet broj dva: tijekom zimskih mjeseci svaki dan popijte čaj od đumbira

Priprema je jednostavna. Naribajte kolut svježeg đumbira, prstima iscijedite u šalicu njegov sok te dodajte vruću vodu. Pijte polako, u malim gutljajima. Savjet broj tri: đumbiru dodajte limun i med i dobit ćete eliksir za snaženje imuniteta i moćni koktel u borbi protiv prehlade, viroze i gripe.

 

Ajurveda je moći đumbira prepoznala odavno, pa je ova biljka, inače podrijetlom iz južne Azije, jedna od najvažnijih u ajurvedskoj medicini, a kako navodi ajurvedska terapeutkinja Senka Kušer Mijić, sve je više znanstvenih studija koje se okreću istraživanju utjecaja đumbira na ukupno zdravlje čovjeka.


Ublažavanje mučnine i povraćanja

Đumbir (lat. Zingiber officinale) gomoljasta je biljka iz porodice ljiljana poznata po svom korijenu. Povećava ukupnu snagu organizma, imunitet i vitalnost. Smanjuje masnoće u krvi, regulira šećer te je prepun sjajnih antioksidativnih svojstava koja održavaju vitalnost naših stanica. Kad osjetite slabost, umor i opći pad imuniteta, posegnite za đumbirom. Kombiniran s namirnicama poput meda, limuna i češnjaka, snažno revitalizira i jača organizam. Ajurvedski terapeuti rado će vas savjetovati, a čak je i kombinacija biljaka, začina i ulja s đumbirom, znanje o njihovu djelovanju i načinima pripreme dobila naziv đumbiroterapija.

I sami se možete uvjeriti u snagu đumbira. Uzmite krišku te gomoljaste biljke i polako žvačite. Aromatičan, rezak i ljut zbog posebnih spojeva gingerola, šogaola i zingerona, snažna je protuupalna, analgetska, antikancerogena i antipiretska (smanjuje tjelesnu temperaturu) biljka koja potiče znojenje, raspiruje probavnu vatru u tijelu, neutralizira toksine i pomaže probavljanju, asimilaciji i apsorpciji hrane.

 

Potiče oslobađanje enzima u slini i ubrzava pražnjenje želuca, zbog čega se koristi kao provjereno sredstvo za ublažavanje mučnine i povraćanja. Kada u grlu, nosu ili sinusima osjetite težinu i začepljenost, đumbir će vam uvijek pomoći kao jedan od najboljih kućnih pomagača u smirivanju kašlja, začepljenog nosa, sinusa, nakupljanja sekreta. Odličan je njegov učinak u liječenju bronhitisa i različitih bolesti respiratornog sustava. Đumbirov korijen uspješno se tisućama godina koristio u liječenju infekcija dišnog sustava jer djeluje protuupalno, smanjuje bol, snižava povišenu temperaturu, potiče probavu i krvotok, a što je posebno značajno, za razliku od mnogih lijekova, ne djeluje štetno na jetru. Više je znanstvenih istraživanja pokazalo da je ekstrakt đumbira učinkovit protiv bakterija (Staphylococcus aureus i Pseudomonas aeruginosa) koje izazivaju neke od infekcija dišnog sustava. To bez sumnje pokazuje velik potencijal za razvoj novih, učinkovitih farmaceutskih proizvoda s aktivnim komponentama đumbira namijenjenih liječenju različitih respiratornih tegoba.

Đumbir je ljut, a djelovanje mu je takvo da nas grije. A to nam je zimi potrebno. Osim toga, štiti krvotok i srce jer je izvor magnezija, vitamina B6 i kalija te mangana i bakra koji uklanjaju slobodne radikale. Izvor je kalcija, magnezija, fosfora, selena, cinka, željeza i vitamina C.


Najbolji način čuvanja đumbira

Kako bi se sačuvao najveći broj hranjivih tvari i svježina, svježi đumbir najbolje je držati u hladnjaku do tri tjedna ako je oguljen. Ako se čuva neoguljen u zamrzivaču, svježinu će zadržati i nekoliko mjeseci. Najbolje ga je dodati u jelo potkraj kuhanja, a đumbirom se može začiniti jelo i kad je gotovo. Koristite ga kao začin uz povrće, piletinu i riblja jela, pomiješajte đumbir, maslinovo ulje i češnjak u preljev za salate, ukrasite rižoto naribanim svježim đumbirom, za limunadu pomiješajte svježe naribani đumbir, limunov sok, med i vodu... Svježi đumbir nezaobilazan je u azijskoj i orijentalnoj kuhinji, a sve je popularniji i u zapadnim kuhinjama.

U sušenom obliku đumbir je donesen na područje Mediterana u vrijeme stare Grčke, a bio je jedan od najznačajnijih začina srednjovjekovne Europe. Njegovu popularnost slikovito dočarava činjenica da je u to doba bio redovito posluživan na stolovima, uz sol i papar. Poznati kolačići gingerbreads potječu iz srednjeg vijeka, a aromatizirano pivo od đumbira, ginger ale, iz 19. stoljeća, kada su engleske taverne uvele tradiciju posipanja đumbira u prahu po pivu. Suhi đumbir u prahu nema okus onog svježeg, ali ima očuvana brojna svojstva.

 

Suhi đumbir najbolje je čuvati tako da ga držite u zatvorenoj staklenoj posudi na suhom, hladnom i tamnom mjestu. Jelima ga dodajte na početku kuhanja, tako da se zagrije i kuha dovoljno dugo kako bi otpustio hranjive sastojke. Pazite na količinu. Dovoljno je vrlo malo suhog đumbira za ljut okus.

Đumbir se smatra razmjerno hranjivim začinom. Svježi đumbir sadrži približno 2 posto bjelančevina, 0,75 posto masti, 17 posto ugljikohidrata, 1,2 posto minerala i 2,4 posto vlakana. Energetska vrijednost 100 grama đumbira je oko 80 kcal.

 

Sve čitajte u novoj Viti!

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo