Preparativna kozmetika

Vaša omiljena krema više ne djeluje kao nekad? I to je moguće!

Ako vam se čini da ste postali imuni na svoju omiljenu kremicu, samo povećajte dozu. I ne brinite, nećete postati otporni na botoks, samo ćete ga s godinama trebati više

Svaka žena u svom kozmetičkom ormariću ima neke omiljene proizvode za njegu i pomlađivanje, ali kako vrijeme odmiče, može se početi činiti da ne djeluju tako dobro kao nekada. Znači li to da vam koža postaje imuna na njih ili su razlozi neki drugi? Dokazano je da neke osobe ponekad mogu postati alergične na proizvode koji su im ranije bili dobri za kožu. Međutim, da vas ohrabrimo, ne postoje znanstveni dokazi koji podržavaju sumnju da se može postati otporan na neke proizvode ili čak postati o njima ovisan.

 

Pogledajmo zbog čega su neki mitovi zaista samo mitovi

1. mit: Retinol ima vremensko ograničenje

Istina je da je ograničenje retinola samo rok trajanja pojedinog proizvoda. Ovaj sastojak treba se koristiti na neodređeno vrijeme, tvrde dermatolozi. Bilo da koristite retinol za cijelo lice ili samo za područje oko očiju ili neki drugi ciljani dio lica, ako počnete primjećivati da retinol više nema tako dobar učinak na vašu kožu, sve što treba učiniti je pojačati dozu - kažu dermatološki stručnjaci.


2. mit: Ako lice ne pocrveni, znači da krema na bazi kiselina više ne djeluje

Istina je da se na osjetljivim tipovima kože češće i intenzivnije javlja crvenilo i reakcije na kiseline ili neke druge sastojke. Pokazalo se da glikolna kiselina s vremenom povećava funkciju kožne barijere, tako da se duljim primjenjivanjem ona manje apsorbira. Sumnja se počinje javljati kada crvenilo nestaje, pa se misli da kreme s voćnim kiselinama više ne djeluju. Međutim, nije riječ o navikavanju na kremu i njenom slabijem djelovanju, nego o boljoj funkciji i izgradnji kožne barijere, što je zapravo i cilj upotrebe voćnih kiselina.

 

3. mit: Vaše tijelo može postati otporno na botoks

Iako postoji vrlo mala šansa za razvoj antitijela na neuromodulator (koja ne mora nužno predstavljati prijetnju za zdravlje, ali će rezultirati time da botoks više ne djeluje dobro), takvo što nikada se nije dogodilo u situacijama kada se botoks primjenjuje u kozmetičke svrhe. Otpornost na botoks uočena je samo u slučajevima kada se primjenjivao u medicinske svrhe kod bolesnika koji su liječeni zbog grčenja mišića. Takvi slučajevi, međutim, nisu dobra usporedba i zato što se bolesnici tretiraju mnogo većim dozama. Problem je jednostavno u tome što kako vrijeme prolazi, osoba stari i doza botoksa možda će se morati povećati. Dakle, to nije zato što se razvija otpornost. Razlog je starenje kože.

Foto: iStock

4. mit: Vaš omiljeni šampon s vremenom će prestati djelovati

Jedini šampon o kojem treba voditi brigu i koji treba mijenjati je šampon protiv peruti. Američka agencija za hranu i lijekove svrstava ga i u lijek i u kozmetički proizvod tako da nema samo karakteristike njege. Često se savjetuje da pacijenti koji imaju probleme s peruti koriste tri različita šampona i nasumično uvijek peru kosu drugim. Tako tjeme postaje manje osjetljivo nego ako se za svako pranje uvijek koristi isti šampon.

 

5. mit: S vremenom koža može postati otpornija na neke proizvode

Istina je da odgovor tijela na sastojke u proizvodima slabi s godinama, stoga isti proizvod namijenjen za poticanje proizvodnje kolagena kod starijih osoba neće biti tako učinkovit kao na mlađoj koži. Točno je i da vrijeme ne djeluje povoljno na proizvode, ali samo na vrijeme njihova trajanja. Što su dulje otvoreni, to im je funkcija slabija. Neki proizvodi vrlo brzo gube svoju funkciju nakon otvaranja i izlaganja zraku, primjerice, vitamin C je najbolji primjer proizvoda koji vrlo brzo oksidira i gubi svoju učinkovitost.


Sastojci za njegu koji ne mogu učiniti baš puno dobroga


U svijetu njege kože mnogo se govori o sastojcima kojima je cilj sačuvati čvrstu, mladenačku kožu. Na pozadini svakog kozmetičkog proizvoda neizostavno se nalazi dugačak popis sastojaka. Neki od njih uistinu služe svrsi i njeguju kožu, a drugi imaju neki drugi zadatak. U tim formulama stoga funkcionalni sastojci ne čine sto posto proizvoda - objašnjavaju kozmetički kemičari. Među brojnim sastojcima koji su prisutni u svakom proizvodu pozornost obratite ponajviše na one s vrha popisa, jer su oni najviše zastupljeni u proizvodu.


Petrolejski gel
Petrolejski gel uobičajena je baza balzama za usnice, šampona, sapuna. Relativno je jeftin sastojak za proizvodnju, a daje volumen proizvodima. Međutim, takvi su proizvodi prepuni sintetičkih ulja, pa vrlo lako može doći do začepljenja pora jer koža ne može disati.


Talk, kaolin i silika-gel
Najčešći su u obojenim kozmetičkim proizvodima u obliku praha, dakle puderima u kojima se talk, kaolin i silicij koriste za dobivanje volumena. Ali, oni su tu u prvom redu da pružaju estetsku funkciju i često se ne uzima u obzir kako proizvod utječe na stanje kože.


Alkani kokosa
U mnogim proizvodima na bazi ulja, poput ulja za kosu i ulja za tijelo, koriste se jeftinija ulja i sastojci koji čine proizvod manje masnim. To su najčešće alkani kokosa, silikon ciklometikon, vezivno sredstvo izopropil palmitat ili etilheksil palmitat. Takvi su sastojci česti u proizvodima za kontrolu kovrčanja kose.

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo