ZDRAVLJE

Samo ovako smanjujemo rizik za infarkt, a ako ga i pretrpimo vjerojatno neće biti najteži

Osim što snižava krvni tlak, a povećava dobri, odnosno HDL kolesterol, aktivan način života pomoći će vam i kod skidanja suvišnih kilograma, a liječnici redovito ističu njegove moći i kod prevencije kardiovaskularnih bolesti.

Vježbanjem se postiže puno dobrobiti za zdravlje. Njime se snižava krvni tlak i povećava HDL, dobri kolesterol. Poboljšava prokrvljenost srca, ali i cijelog tijela. Prema tome, vježbanje smanjuje vjerojatnost da ćete imati srčani udar, a i ako ćete ga imati, vjerojatno neće biti najteži. Vježbanje je i vrlo važan dio svakog programa skidanja prekomjerne težine.

Dovoljno je pola sata fizičke aktivnosti dnevno kako biste srcu i plućima te mišićima i žilama pružili odgovarajuću oksigenaciju koja ima zaštitni učinak.

 

Fizička aktivnost potaknut će žile da se naizmjence sužavaju i šire ili, drugim riječima, da ostanu “fit”, a pomoći će i u kontroli tjelesne težine.


Važno je ne odustati

Ukratko, svakodnevno vježbanje može smanjiti rizik od srčanih bolesti, a to se postiže već umjerenom tjelovježbom poput hodanja bržim tempom 30 minuta većinu dana u tjednu. Nemojte odustati ako mislite da ne možete zadovoljiti takve smjernice, jer čak i kraće tjelesne aktivnosti mogu biti korisne, a računaju se i aktivnosti kao što su vrtlarenje, održavanje stana, penjanje stubama ili šetnja sa psom.

Važno je znati da ne moramo naporno vježbati kako bismo postigli neku korist za srce.

 

Upravo je vježbanje ono što ljudima najviše nedostaje kad nastoje regulirati tlak, masnoće ili šećer u krvi. Primjerice, ako počnete lijekovima ili drugim metodama regulirati tlak ili šećer, a istodobno ne uvedete u svoj život i redovitu fizičku aktivnost, niste napravili ni pola posla.


Korisnije od lijekova

Dokazano je da je fizička aktivnost, i to od tri do pet puta tjedno po pola sata ili više, korisnija nego određeni lijekovi. Nažalost, ljudi često misle da im je jednostavnije piti lijekove nego redovito vježbati, a to je jako pogrešno.

Poželjne su aktivnosti kod kojih se postiže određena frekvencija srca, a u tome se najboljim smatraju trčanje, vožnja bicikla, planinarenje ili plivanje.

Naglasak je na umjerenoj i redovitoj aktivnosti, a to nipošto nije odlazak u teretanu i dizanje utega od 100 kilograma.

 

ČITAJTE I:

Više o infarktu miokarda možete pronaći u našem videu iz serijala Medicinski video leksikon u nastavku.


 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo