Pazite na prehranu

Problem povišenih triglicerida - što jesti češće, a što izbjegavati

Muči li i vas već neko vrijeme ovaj problem, krajnje je vrijeme da poduzmete nešto, jer nije važna samo vrijednost koja uz trigliceride stoji na nalazu vaše krvne slike, bitno je da živite zdravije no što to činite sada.

 

Masnoće u krvi nalaze se u obliku kolesterola i triglicerida. Međutim, iako se stalno ističe kako je opasnije imati povišeni kolesterol od povišenih triglicerida, to ne znači da se njih treba ignorirati.

Naime, kako bismo spriječili nastanak srčanog ili moždanog udara koji se događa zbog nastanka aterosklerotskog plaka, trebamo posvetiti posebnu pozornost povišenim masnoćama u krvi.

Poželjne vrijednosti triglicerida u plazmi su ispod 1,7 mmol/L, a ako to kod vas nije slučaj, trebali biste se "upoznati" s namirnicama koje biste trebali jesti češće, ali i onima koje bistre trebali izbjegavati.

 

OVE NAMIRNICE SNIŽAVAJU TRIGLICERIDE:

  • svježe voće koje nije bogato fruktozom (grejp, naranča, limun, bobičasto voće, marelice - ne kupovni voćni sokovi jer uglavnom imaju povišenu razinu šećera)
  • povrće - dnevno tri ili više porcija povrća
  • cjelovite žitarice - integralni kruh, nezašećerene žitne pahuljice, zobena kaša, uključiti i druge integralne žitarice kao što su amarant, proso, kvinoja, ječam, heljda
  • vlakna - povrće, integralne žitarice, grahorice, voće
  • proteini - nemasno krto meso, meso peradi bez kože, kuhani grah, grašak, leća, orašasti plodovi, niskomasni sojini proizvodi, riba (najmanje dva puta tjedno)
  • mliječni proizvodi - koristiti mlijeko s jedan posto mliječne masti, jogurt s manje masnoća, sojine prerađevine, tofu
  • masnoće: 1 žlica maslinovog ulja dnevno, ¼ šalice orašastog voća (badem, orah, lješnjak, neslani kikiriki)
  • začini: češnjak, đumbir, paprik

Foto: iStock

 

OVU HRANU IZBJEGAVAJTE JER POVISUJE TRIGLICERIDE

  • alkohol
  • zasićene masnoće: životinjske masnoće (loj, maslac), sva pržena hrana, punomasno mlijeko, sir, vrhnje, masno meso, fast food
  • gazirana i zaslađena pića
  • transmasti: hidrogenirane biljne masti (pržena hrana, fast food), gotove slastice (kolači, torte, pite, krekeri)
  • šećer: konzumni šećer, marmelada, džem, bomboni, deserti, sladoled
  • škrob i škrobnu hranu: peciva, tjestenine, rižu (radije jedite integralne namirnice),
  • suho voće

 

I ne zaboravite: Najčešći uzrok povišenih triglicerida su nedostatak fizičke aktivnosti, prekomjerna tjelesna težina, pušenje te preskakanje obroka i konzumiranje količinski velikih obroka.

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo