Reguliranje tlaka i skidanje kila

Ove godine hit je dijeta protiv hipertenzije

S nutricionističkog stajališta DASH dijeta iznimno je kvalitetna, a osim za reguliranje tlaka korisna je i za mršavljenje.

 

Najbolja dijeta ove godine je DASH dijeta, izvorno osmišljena za oboljele od visokog krvnog tlaka (Dietary Approaches to Stop Hypertension).

 

Ograničavanje unosa masnoća

S nutricionističkog stajališta DASH dijeta iznimno je kvalitetna, a osim za reguliranje tlaka korisna je i za mršavljenje. Osnovno je u ovoj dijeti ograničavanje unosa masnoća, posebno zasićenih, i soli pa se izbjegavaju masno meso i masni proizvodi poput mlijeka i mliječnih proizvoda s visokim udjelom masti, a plodova mora i mesa peradi preporučuje se do tri porcije tjedno.

 

Svaki dan jedu se žitarice, mahunarke te voće i povrće, kojeg bi trebalo jesti osam do deset porcija. Raspored porcija otprilike je ovakav: 8 obroka žitarica, 5 obroka voća, 5 obroka povrća, 3 obroka mliječnih proizvoda, 2 obroka niskomasnog mesa, jedan obrok oraščića i 2 obroka zdravih masti.

 

Dnevni unos soli je od 2,5 do maksimalno 5 grama, a to je pola do jedne žličice.

 

Učinkovitost

Eksperti online izdanja časopisa U.S. News&World Report već osmu godinu detaljno proučavaju 40 dijeta prema kriterijima je li dijeta lagana za praćenje, nutritivno uravnotežena, učinkovita u skidanju kilograma te nudi li zdravstvene prednosti poput povoljnog učinka na dijabetes te bolesti srca i krvožilnog sustava. 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo