Zdravlje

Ne izbjegavajte ih! Mogu popraviti krvnu sliku i riješiti nedostatak minerala koji zadaje zdravstvene probleme

Sve više novijih istraživanja ide u prilog redovitoj konzumaciji ove namirnice.

Naizgled jednostavna namirnica kao što su jaja imaju bogat prehrambeni potencijal koji može poboljšati naše opće zdravlje. Konzumiranje cjelovitih jaja od vitalnog je značaja za zdravlje jer žumanjak sadrži više od 90% sadržaja željeza i kalcija, dok bjelanjak sadrži polovicu proteina potrebnih organizmu.

Ovih 10 razloga razuvjerit će vas ako ste mislili kako jaja ne biste trebali jesti svaki dan.


1. Poboljšavaju radnu sposobnost

Jaja su jako zasitna namirnica - jedno jaje sadrži oko 6 grama bjelančevina i raznih vitamina i minerala, iako bez vitamina C, zbog čega se za doručak preporučuje piti svježi voćni sok uz jaja i jesti integralni kruh.


2. Mogu riješiti vaš nedostatak željeza

Osobe koje pate od blagog nedostatka željeza izvijestile su o simptomima poput umora, glavobolje i razdražljivosti, ali jaja vam mogu pomoći u ovom slučaju zbog visokog sadržaja željeza koje se nalazi u žumanjku. Heme željezo je najviše apsorbirajuća i upotrebljiva vrsta željeza u hrani - čak se bolje apsorbira od dodataka željeza.


3. Poboljšavaju učinak hranjivih sastojaka drugih namirnica

Jaja su vrijedan doprinos hranjivim dijetama zahvaljujući gustoći hranjivih sastojaka. Prema studiji, ljudi koji ne konzumiraju jaja imaju manjak vitamina A, B12 i E. S druge strane, jajima se unosi 10-20 % folata i 20-30 % vitamina A, B12 i E u prehrani konzumenata jaja. Ovo istraživanje jasno pokazuje važnu ulogu jaja u prehrani.


4. Ne povećavaju razinu kolesterola

Prije 20 godina jaja su optuživana zbog visokog udjela kolesterola, ali brojna nedavna istraživanja nisu otkrila povezanost između konzumacije jaja i bolesti koronarnih arterija. Hrana bogata zasićenim masnoćama i trans masnoćama može vam povisiti razinu kolesterola i naštetiti vašem zdravlju, ali jaja nisu u istoj skupini - oni su izvrstan izvor proteina koji nije štetan za vaše tijelo.


5. Potiču mršavljenje

Konzumiranjem jaja i tosta za doručak postiže se za 50% veći indeks sitosti nego konzumiranjem zdjele žitarica. Mnoga su istraživanja pokazala da jaje za doručak povećava sitost kod ljudi s prekomjernom težinom i može potaknuti gubitak kilograma.

Kuhana i poširana jaja uvijek su bolji izbor nego jaja pržena na ulju.


6. Promiču zdravlje mozga

Kolin je važna hranjiva tvar koja osigurava pravilan razvoj mozga kod fetusa i novorođenčadi. Može se naći u velikim količinama u jajima - 1 jaje dnevno može osigurati oko 28% potrebe trudnica za kolinom.

Ovaj hranjivi sastojak vrlo je važan tijekom trudnoće i dojenja, jer se tada njegove zalihe u organizmu pojačano troše. Studije na životinjama pokazale su da je memorijska funkcija starijih štakora određena onim što su njihove majke jele tijekom trudnoće, što pokazuje koliko su važna jaja tijekom razdoblja od 9 mjeseci.


7. Sprečavaju kataraktu i štite vid

Redovita konzumacija jaja, špinata i brokule povezana je s kataralnom i starosnom lećom i smanjenjem degeneracije mrežnice, što je glavni uzrok sljepoće kod starijih ljudi. Jaja su odličan izvor luteina i zeaksantina, dva antioksidansa koji štite oči od mnogih bolesti. Pravilna opskrba njima presudna je za pravilan vid.


8. Najbolji su izvor proteina

Protein je jedan od središnjih elemenata u našoj prehrani, a može se naći u velikim količinama u jajima. Protein se sastoji od određenih aminokiselina koje tijelo ne može proizvesti i moraju biti unesene prehranom. Kompletna proteinska hrana sadrži svih 9 esencijalnih aminokiselina koje se koriste za izgradnju i obnovu tkiva.

Iako su mlijeko i meso kompletni proteini, patlidžan se smatra najboljim izvorom proteina. U usporedbi s jajima koja imaju ocjenu 100 kad su u pitanju proteini, mlijeko je ocijenjeno na 83, a meso sa 75. Jedno jaje ima isti udio proteina kao i 30 grama od mesa, ribe ili peradi, a ujedno je i najjeftiniji izvor proteina među njima.


9. Štite naše kosti

Jaja su bogata vitaminom D, jednim od najvažnijih vitamina koje naše tijelo treba. Neku dnevnu dozu vitamina D dobivamo od sunca, a ostatak iz hrane. Ovaj vitamin je važan za apsorpciju kalcija i održavanje pravilnog zdravlja kostiju, pa je redovito jedenje jaja i mliječnih proizvoda ključno za zaštitu naših kostiju od osteoporoze i sličnih koštanih bolesti.


10. Poboljšavaju kvalitetu kose i noktiju

Biokemijska neravnoteža u tijelu odražava se na kosi, pa redovito konzumiranje jaja može pridonijeti zdravlju kose zbog visokog sadržaja aminokiselina koje sadrže sumpor. Mnogi ljudi su izvijestili o bržem rastu kose nakon što su u svoju prehranu uključili jaja, posebno ako njihova prethodna prehrana nije uključivala hranu bogatu cinkom, sumporom i vitaminima A i B12.


IZVOR: Slobodna Dalmacija/autor: Javorka Luetić

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo