Zar ste je zaboravili?

Najbolja je namirnica za gušteraču, melem je i za jetru, a struka kaže kako sprječava i rak debelog crijeva

Ujedno, istraživanje američkih znanstvenika, čiji su rezultati objavljeni u časopisu Nutrition and Food Science, otkriva da je samo jedna dnevno potrebna za smanjenje rizika od nastanka pretilosti za čak 35%.

Ako je ijedno voće poznato, a zanemareno, to je kruška. No ona je najbolja namirnica za gušteraču, koju smo također skloni zaboraviti. Preopterećenu gušteraču najbolje će umiriti kruška. Ujedno je rajsko voće za jetru jer podupire proces čišćenja i može spriječiti cirozu.


Što je to u njoj toliko dobro?

Kruške su uglavnom slatke, sočne i blagog okusa, a tekstura mesa je kremasta. Najpoznatija je kineska kruška koja ima najbolja ljekovita svojstva. Prisutne su tijekom cijele godine, a najbolje su od kraja srpnja do početka veljače.

Pulpa kruške bogata je fitotvarima, mineralima u tragovima i aminokiselinama koje se vežu za otrove u tijelu i izbacuju ih iz organizma.

Kruška stabilizira razinu šećera u krvi i velika je pomoć u mršavljenju.

 

Istraživanje američkih znanstvenika, čiji su rezultati objavljeni u časopisu Nutrition and Food Science, otkriva da je samo jedna kruška dnevno potrebna za smanjenje rizika od nastanka pretilosti za čak 35%.

U istraživanju je sudjelovalo 24.808 osoba iznad dobi od 19 godina. Znanstvenici su u razdoblju od devet godina proučavali njihove cjelokupne životne navike, uključujući navike vježbanja i prehrambene navike. Rezultati istraživanja pokazali su da sudionici koji svakodnevno jedu kruške imaju manji rizik od nastanka pretilosti i općenito bolje životne navike. Nisu pušili, rjeđe su konzumirali alkohol i njihova prehrana je bila zdravija.

"Naše istraživanje upućuje da postoji povezanost između učestale konzumacije krušaka i smanjenog rizika od nastanka pretilosti, srčanih bolesti, različitih vrsta raka i dijabetesa tipa 2", izjavila je voditeljica istraživanja dr. Carol O'Neil.

Pear, Berries, Cream Powder Decorated With Dry Flowers And Candles On Kitchen Table
Getty Images

Pulpa kruške bogata je fitotvarima, mineralima u tragovima i aminokiselinama koje se vežu za otrove u tijelu i izbacuju ih iz organizma.


Za bolju liniju i protiv LDL-a

Kruška je i odličan izvor dijetalnih vlakana. Ona potiče rad probavnog sustava, a istovremeno produljuje osjećaj sitosti i smanjuje žudnju za grickalicama.

Jedna kruška srednje veličine ima oko 90 kalorija. Sadrži vitamin C i flavonoide te je dobar izvor bakra, koji nas štiti od štetnog djelovanja slobodnih radikala. Kora kruške bogata je vlaknima koja snižavaju loš, LDL kolesterol i eliminiraju sluz iz tijela.


Najbolji dar nakon operacije

Osim što sadrže antioksidativne i antikancerogene spojeve koji sprječavaju nastanak visokog krvnog tlaka i srčanog udara, kruške sadrže visoke razine vitamina C i bakra kojima će smanjiti razinu slobodnih radikala u tijelu te na taj način spriječiti stanična oštećenja, dok zahvaljujući topivim vlaknima mogu spriječiti nastanak raka debelog crijeva te potaknuti rad crijeva.

Kruška je idealna za oporavak nakon operacija ili otrovanja te kod osoba koje su na posebnim dijetama, a najbolje ih je jesti između doručka i ručka ili kasno popodne jer smanjuju poriv za slatkim i za prejedanjem.

Kruška je među voćem najmanje alergena te se njihov sok može davati novorođenčadi jer je blagogo okusa, a zdrav.

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo