nemaju veze s vagom

Krenuti na dijetu ili ne? Ove četiri brojke najbolje će vam reći trebate li uopće smršaviti

Ako vas zanima u kakvoj ste uistinu formi, ovi testovi odličan su pokazatelj.

 

Ne dajte da vas brojka koju pokazuje vaga obeshrabri jer zapravo postoje četiri brojke važnije od kilograma kada govorimo o zdravlju. Evo kako lako možete provjeriti u kakvoj ste formi i je li vrijeme da se pokrenete.


Opseg struka

Ako vam se najviše masnog tkiva skuplja na području trbuha pod većim ste rizikom od srčanih bolesti i dijabetesa tipa 2. Opseg struka može se izmjeriti na više načina, ali radi procjene je li vaš opseg struka zdrav, mjeri se oko čitavog struka na pola visine između vrha kosti kuka i najniže točke najdonjeg rebra (a to u grubo znači u visini vašeg pupka).

Opseg struka kod muškaraca veći od 90 centimetara predstavlja rizik za zdravlje. Muškarci koji imaju struk veći od 102 centimetra izloženi su visokom zdravstvenom riziku.

 

Opseg struka veći od 80 cm kod žena predstavlja rizik za zdravlje, a one čiji je struk veći od 88 cm izložene su većem riziku. Ljudi koji imaju veći struk imaju 5 puta veću vjerojatnost da će dobiti dijabetes.


Broj otkucaja srca u mirovanju

Stavite dva prsta na puls, na zglobu ili vratu, i izbrojite koliko vam puta srce otkuca u jednoj minuti. Brojka bi trebala iznositi između 60 i 100 otkucaja. Dok neuobičajeno nizak broj otkucaja kod neaktivne osobe može biti jasan pokazatelj lošeg stanja srca, kod većine to je znak da su u dobroj formi. Viša brojka pak alarmira na nedovoljno fizičke aktivnosti jer srce tada mora raditi napornije.


Postotak potkožnog masnog tkiva

Za razliku od indeksa tjelesne mase, postotak potkožnog masnog tkiva otkriva količinu viška masnog tkiva odvojenu od mišićne mase. Kod odraslih muškaraca gornja granica postotka masti u tijelu je 24 posto, a kod odraslih žena oko 30. Sve vrijednosti više od navedenih govore da se radi o osobi koja bi trebala reducirati višak potkožnog masnog tkiva.

OVDJE možete provjeriti svoje stanje.


Bazalni metabolički ritam

Bazalni metabolički ritam u obzir uzima vašu visinu, težinu, spol i razinu tjelesne aktivnosti kako bi izračunao prosječan broj kalorija koje sagorijevate tijekom mirovanja. Ova brojka može vam pomoći i da odredite koliko kalorija manje morate unositi svaki dan kako biste izgubili kilograme.

OVDJE izračunajte svoj bazalni metabolizam.


ČITAJTE I:

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo