Pokreni se

Koji su oblici vježbanja najučinkovitiji protiv starenja mozga?

Istraživanje je obuhvatilo zdrave odrasle ljude u dobi od 63 do 80 godina, a svi su trebali 18 mjeseci prakticirati jednu vrstu vježbi.

 

Kako čovjek stari, nastaju brojne promjene mozga, uključujući smanjenje tkiva mozga, smanjenje protoka krvi i komunikacije između moždanih stanica. Sve te promjene mogu ometati kognitivno funkcioniranje, posebno učenje i pamćenje.

 

Snimanje mozga

Mnoge su studije potvrdile da tjelesna aktivnost pomaže u smanjenju kognitivnog pada, no stručnjaci Centra za neurodegenerativne bolesti u Njemačkoj na čelu s dr. Kathrin Rehfeld odlučili su otkriti koji su točno oblici vježbanja najučinkovitiji protiv starenja mozga. Istraživanje je obuhvatilo zdrave odrasle ljude u dobi od 63 do 80 godina, a svi su trebali 18 mjeseci prakticirati jednu vrstu vježbi.

Jedna je skupina išla na ples 90 minuta tjedno, a druga je po 90 minuta vježbala izdržljivost. Dok se plesna skupina svaki tjedan suočavala s novim plesnim koracima različitih žanrova, grupa koja je trenirala izdržljivost stalno je ponavljala vježbe.

Na početku studije i na kraju 18-mjesečnog vježbanja svaki je sudionik podvrgnut snimanju mozga magnetskom rezonancom. Obje su skupine pokazale povećanje volumena hipokampusa, ali plesači su imali veći porast. Hipokampus je područje mozga povezano s učenjem, pamćenjem i emocijama, a plesačima su se koraci, obrasci, formacije, brzine i ritmovi mijenjali svaki tjedan, što ih je držalo u stalnom procesu učenja.

Pokazalo se da su ojačali i područje mozga povezano sa stvaranjem memorije.

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo