Pijete li dovoljno vode?

Kada se trebamo zabrinuti? Šest neuobičajenih znakova dehidracije

Vrlo je važno na vrijeme prepoznati znakove dehidracije i ne posezati za pićima koji će je samo pojačati

 

Dehidracija se pojavljuje kada tijelo nema dovoljno tekućine da bi pravilno funkcioniralo, a to stanje može voditi do nastanka krvnih ugrušaka, dezorijentiranosti i gubitka svijesti te drugih potencijalno fatalnih komplikacija.

Studije pokazuju da već i blaga dehidracija može nepovoljno utjecati na raspoloženje i razinu energije. Zato je važno što prije prepoznati znakove dehidracije, odnosno pripaziti da do nje i ne dođe.

Sve dodatno komplicira to što znaci dehidracije nisu uvijek očigledni, poput umora i žeđi. I neki manje uobičajeni signali mogu upućivati na to da vam hitno treba voda. Voda, a ne neko drugo piće, pogotovo ne alkohol, energetski napici i kava, koji mogu dodatno pojačati dehidraciju.

 

1. NEUGODAN ZADAH

Slina ima antibakterijska svojstva, ali ako vam manjka vode, organizam neće moći proizvesti dovoljno sline. A ako nemate dovoljno sline, bakterije se mogu pretjerano namnožiti, a jedna od nuspojava je neugodan zadah koji nastaje zbog dugotrajne dehidracije, kaže dr. John Higgins, profesor kardiovaskularne medicine na Sveučilištu Texas u Houstonu.

 

2. SUHA KOŽA

Mnogi ljudi misle da se osoba koja je dehidrirala obilno znoji, ali kako prolazite kroz različite stadije dehidriranosti, krv više nema dovoljan volumen te koža postaje vrlo suha, kaže dr. Higgins. Zato što je koža suha i ne isparava kako bi trebalo, može se i zacrvenjeti.

 

3. GRČEVI U MIŠIĆIMA

Što ste zagrijaniji, vjerojatnije ćete dobiti grčeve u mišićima, a razlog je utjecaj topline na mišiće. Što mišići napornije rade, to se lakše mogu zgrčiti zbog vlastitog zagrijavanja. I promjene elektrolita, odnosno razina natrija i kalija u organizmu, mogu izazvati grčenje mišića, upozorava dr. Higgins.

 

4. GROZNICA I TRNCI

Možda zvuči nelogično na prvi pogled, no kad vam je tijelo ozbiljno dehidrirano, možete iskusiti simptome poput zimice, čak i povišene temperature tijela. Povišena temperatura osobito je opasna pa hitno potražite liječničku pomoć ako prijeđe 38°C.

 

5. ŽUDNJA ZA HRANOM, OSOBITO SLATKOM

Kad ste dehidrirani, nekim je organima otežan rad, primjerice jetri je voda nužna za otpuštanje glikogena i drugih komponenti iz zaliha energije u organizmu pa zbog toga možete žudjeti za hranom, upozorava dr. Higgins.

Moguće je žudjeti za bilo kojom hranom, od slanih grickalica do slatkiša, no najčešće osobe u tom stanju žude za slatkim, jer tijelo može osjećati teškoće s produkcijom glikogena.

Ako osjećate žudnju za hranom, uzmite zalogaj s visokim udjelom vode. Većina voća i povrća dobar je izbor koji će vam pomoći da ostanete hidrirani. Štoviše, neke su vrste voća i povrća i više od 90 posto voda. To su, naravno, lubenica, dinja, jagode, krastavac, celer, zelena salata, tikvice, rajčice, slatka paprika... I jogurt će vam pružiti zadovoljavajuću količinu vode.


6. GLAVOBOLJE

Mozak okružuje likvor, bistra tekućina koja ga štiti od potresa i udaraca unutar lubanje, kaže dr. Higgins. Zbog dehidracije i količina te tekućine može se smanjiti pa može doći do dodira mozga s lubanjom, što uzrokuje glavobolje.

Što bi vam se dogodilo da 30 dana pijete samo vodu pročitajte ovdje.

 


I, koliko ste čaša vode danas popili?

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Please don't insert text in the box below!

Možda će vas zanimati i ovo