Jeste li znali?

IMA NEŠTO PUNO BITNIJE Mladolikost i zaštita kože od sunca ne počinju kremama...

U ovo doba godine naša je koža u velikoj opasnosti od sunca. Poznato je da ono isušuje kožu i izaziva tzv. fotostarenje, može izazvati i alergijske reakcije.

Ako se zaista želite boriti protiv utjecaja sunca i sačuvati mladolikost, osim na pravilan odabir zaštitne kreme, pripazite da redovito prehranom unosite sljedeće vitamine:


Vitamin A

Snažan antioksidans i sredstvo protiv bora. Također je dobar protiv drugih dermatoloških problema poput opeklina, psorijaze i akni. Potiče proizvodnju kolagena te hrani, vlaži i njeguje kožu. Osim toga pruža zaštitu od hiperpigmentacija. Vitamin A jednostavno je unositi jer ga ima u nizu biljnih namirnica - slatkom krumpiru, mrkvu, špinatu i mangu, da spomenemo samo neke. Ali ima ga i u govedini, jajima i mliječnim proizvodima.


Vitamin C

Čuvar našeg zdravlja. Tako svi znamo da je u slučaju viroze ili prehlade korisno jesti citruse. No, ovog vitamina u obilju ima i u paprikama, brokuli, jagodama, rajčici, prokulicama. Za kožu je vitamin C važan zato što pomaže u stvaranju kolagena, vrste vezivnog tkiva koje održava čvrstoću naše kože.


Vitamin D

Dobiva se izlaganjem suncu, a njega imamo u izobilju. Ali ne smijemo zanemariti ozbiljnija upozorenja o riziku od melanoma. Stoga je korisno znati da se vitaminom D možete opskrbiti i iz drugih izvora. Naime, većina vrsta mlijeka obogaćena je vitaminom D, a dobar izvor su i žitarice, gljive, riba i jaja. Dovoljan unos ovog vitamina znači lice bez akni zahvaljujući tome što djeluje protiv infekcija.

Portrait of young woman with cocktail glass chilling in the sun near swimming pool on a deck chair with palm trees behind. Vacation concept.
Getty Images/iStockphoto

Počela je sezona raznovrsnog voća i povrća - iskoristite ga!


Vitamin E

Snažan antioksidans poznat i po tome što štiti kožu od oštećenja izazvanih vanjskim utjecajima. Ako želite povećati unos ovog za kožu blagotvornog vitamina, napunite kuhinju orašastim plodovima, sjemenkama, biljnim uljima te obiljem voća i povrća.


Vitamini B-skupine

Vitamin B3, niacin, može se naći u mnogim namirnicama, i životinjskim i biljnim.  U mnogim kozmetičkim proizvodima često ćete naći derivat ovog vitamina - niacinamid. Naime, istraživanja pokazuju da ovaj vitamin može uvelike smanjiti izgled starije kože. Pripravci za njegu kože koji sadrže vitamin B5 pružaju najbolju hidrataciju kože. Istraživanja pokazuju da ovaj vitamin sprečava gubitak vode i poboljšava funkcioniranje kožne barijere. Njegovi najizdašniji izvori su cjelovite žitarice, avokado i piletina.

Tu je i folna kiselina, koja je dio skupine vitamina B-kompleksa. Ona je posebno važna u ovo doba godine jer štiti od štetnog utjecaja UVA zračenja čuvajući tako kožu od starenja.

 


Vitamin K

Pomaže u zacjeljivanju rana i modrica. Dakle, riječ je o vitaminu koji može riješiti probleme na koži izazvane otežanom cirkulacijom, npr. tamne krugove i paučinaste vene, a pomaže i protiv strija i ožiljaka. Da biste smanjili pojavu tih nesavršenosti, jedite mnogo kupusa, jetrica, kelja i mlijeka.


Više o suncu, sunčanju i njezi kože čitajte u novoj Viti.

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo