Bolja je u drugo doba dana

Cijelo vrijeme krivo jedemo zobenu kašu - ovako pozitivno djeluje na nesanicu, stres i depresiju

Ako je vjerovati znanstvenicima, čini se da griješimo kad ovo jelo smatramo isključivo jutarnjim obrokom.

Zob, odnosno zobena kaša, obično se smatra jutarnjim obrokom. No, izgleda da bi je trebalo jesti prije počinka, jer pomaže usnivanju, što možemo zahvaliti dvama njezinim sastojcima.


Dva bitna sastojka

Jedan od njih je melatonin, čiji je udio u sastavu zobi, kao i pšenice i ječma, relativno visok. Melatonin sudjeluje u reguliranju čovjekova fiziološkog ritma ublažavajući s njim povezane poremećaje, poput jet laga i nesanice.

Nadalje, zrno zobi sadrži selen. Smanjeni unos selena povezan je s teškoćama usnivanja, pokazala su istraživanja, a što je selen bio zastupljeniji u prehrani, to je sudionicima istraživanja bilo lakše zaspati. Osim u zrnju žitarica, selena ima i u mesu, morskim plodovima, mliječnim proizvodima, orašastom voću.


Ništa bez hormona sreće

Sljedeća je dobra karakteristika zobi to što sadrži triptofan, esencijalnu aminokiselinu koja se složenim procesima u tijelu pretvara u serotonin, već spominjani hormon sreće. Niske razine serotonina u mozgu povezane su sa slabim pamćenjem i depresivnim raspoloženjem.

Sve dok je bez šećera, zobena kaša je dobrodošao obrok pun složenih ugljikohidrata koji još i poboljšavaju apsorpciju triptofana, a bogata je i vitaminom B6, poznatim antistresnim vitaminom.

 

Znanstvenici su, zbog ovakvog sastava zobi, istraživali njezin utjecaj na poboljšanje stanja kod nesanice, stresa, tjeskobe, depresije i psihičke iscrpljenosti. Neki od ostalih najboljih izvora triptofana su banane, suhe šljive, mlijeko, tuna, sir, kruh, piletina, puretina, kikiriki i čokolada.

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo