Psihologija

Boja odjeće nas razotkriva

Crvenu boju vole strastveni, zelenu smireni, a ljubičastu nepredvidivi. Često ne obraćamo pozornost na boje koje najradije biramo u odijevanju, ali one odaju naš karakter i želje.

U svom ormaru s odjećom vjerojatno primjećujete da je jedna boja najzastupljenija. Psiholozi su napravili istraživanje koje objašnjava zašto, iako imamo različite komade odjeće, većina ipak najčešće bira svoju omiljenu boju. Ona odaje naš karakter i želje. Možemo reći: boja odjeće nas razotkriva!

Reader's digest donosi sedam iznenađujućih činjenica vezanih uz boju naše odjeće, na koju često ne obraćamo pozornost. Možda je baš ona odlučujuća u vašoj prezentaciji i odnosima s drugima.

 

  • Plava poručuje – možete mi vjerovati

Mornarski plava najbolja je boja koju možete nositi na razgovorima za posao. Prema istraživanju Carrer Buildera, na uzorku od 2099 menadžera, oni koji su nosili plavi boju smatrani su timskim igračima. Plava je boja vjernosti, samopouzdanja i samokontrole.

Osobe koje nose ovu boju su često vrlo ozbiljne i rijetko se smiju. U isto vrijeme ljubitelji tamno plave su mirni, staloženi, te dobro podnose stres.

 

Foto: iStock

 

  • Crvena vodi k romansi

U jednoj studiji muškarcima su prikazivane žene u različitim bojama odjeće, nakon čega su morali odgovoriti koju bi odveli na spoj. Eksperiment je pokazao kako su najprivlačnije bile žene u crvenom. 

Istraživanje je pokazalo da gledanje u crvenu boju može lagano povisiti krvni tlak i ubrzati puls. 

Osobe koje vole crvenu boju su strastvene, čvrstog karaktera i temperamentne. Često su agresivne te lako zaobilaze životne prepreke te su spremne isprobati nove stvari u životu. 

 

  • Siva pomaže da se prilagodite 

Imate osjećaj da će na nekom događaju svi gledati u vas što vam čini neugodu. U takvim se slučajevima preporučuje nositi sive nijanse. Siva boja je blaga, a nimalo konzervativna, elegantna i pomalo provokativna. Idealna je za ured i razbit će dosadne crne uredske kombinacije.

 

  • Ljubičasta budi sumnju

Ljubičaste tonove rijetko nalazimo u prirodi, stoga mogu djelovati umjetno. 

Mary Ellen Lapp, autorica knjige 'Boja uspjeha' tvrdi kako se ljubičasta apsolutno treba izbjegavati, osobito na razgovorima za posao ili ljubavnim sastancima.

Za pristupačniji izgled preporučuje boju šljive. Ova boja je zapravo mješavina plave i crvene. Zato osoba koja voli odjeću ove boje ima karakteristike koje su i strastvene, ali i razumne. Može se reći da su takve osobe najčešće vrlo nepredvidive. 

 

  • Crna boja autoriteta

Tko je odjeven potpuno u crno time pokazuje svoj autoritet. Boja je to koja nas čini mršavijima.

Kada je odjenete za spoj, tada je elegantna i šik, kada je odjenete za ured znači da želite biti glavni.

Crna je boja ispunjenih ljudi i zrelosti. Također je boja luksuza i elegancije. Naravno, crna je i boja žalovanja, a katkada se povezuje i s agresijom. Jedna studija je pokazala kako sportske ekipe u crnim dresovima dobivaju najviše sudačkih kazni. Nije poznato zašto je to tako: zbog toga što čini igrače agresivnijima ili zato što su suci nesvjesno pristrani zbog crne boje.

 

Foto: iStock

 

  • Zelena boja kreativnosti

Zelena boja utječe na naša osjetila na primitivnoj bazi. Prirodne nijanse zelene su smirujuće i ulijevaju povjerenje. Osoba koja nosi zelenu odjeću okružena je aurom tajanstvenosti. Za većinu ljudi takve osobe su enigma. 

Volite li zelenu vjerojatno ste kreativni, ali i superiorni, autoritativni i jaki. Želite biti voljeni i godi vam priznanje od drugih.

 

  • Bijela pokazuje organiziranost

Kako bi osoba koja nosi bijelo mogla bijelo i iznijeti, mora paziti na urednost i čistoću. Također, mora biti sigurna u sebe. 

Na važnoj večeri nikako ne bi bilo zgodno da vam se po bijeloj košulji prosipa crveno vino ili prsne malo umaka od rajčice.

Osobe koje vole bijelo su optimistične. One uživaju u slobodi te vjeruju da nema granica u postizanju njihovih ciljeva. Vjeruju i da je svijet prepun mogućnosti. 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Please don't insert text in the box below!

Možda će vas zanimati i ovo