ISTINE I ZABLUDE

BEZ OVOG NEMA NI REZULTATA Sedam stvari koje moramo znati prije početka svake dijete

Za pravilno mršavljenje nužna je raznovrsna dijetna prehrana uz koju ćete kilograme gubiti polako, kontrolirano i učinkovito.


1. PRVI REZULTATI ZA MJESEC DANA

Na nov način prehrane privikavajte se postupno, ne očekujući brzi uspjeh. Ako si zacrtate preambiciozan cilj, veća je vjerojatnost da ćete odustati od dijete. Dobra je ideja svaki dan bilježiti sve što pojedete, tako ćete lakše shvatiti u čemu griješite i lakše ćete se kontrolirati. Uz pridržavanje pravila, prve rezultate vidjet ćete nakon mjesec dana.


2. IDEALNO JE GUBITI POLA KILOGRAMA TJEDNO

Svako je doba godine pogodno za kretanje u obračun s viškom kilograma, ali možda bi najmudrije bilo početi sada - prva vam velika “kontrolna točka” može biti kraj godine, a do sljedećeg ljeta već možete ostvariti cilj ili barem njegov dobar dio, ovisno o tome što ste zacrtali. Neka vaš plan bude realan i ostvariv - nitko se nije udebljao u nekoliko mjeseci pa u tom vremenu ne može ni smršavjeti, zar ne? Brzo mršavljenje može biti opasno, stoga se ne upuštajte u dijete koje obećavaju, primjerice, gubitak deset kilograma u mjesec dana. Za pravilno mršavljenje nužna je raznovrsna dijetna prehrana uz koju ćete kilograme gubiti polako, kontrolirano i učinkovito.

To znači da ćete uzimati 500 do 600 kalorija manje od svojih dnevnih potreba. Uz takav način prehrane skida se oko pola kilograma tjedno, što znači da se u šest mjeseci može izgubiti deset do 12 kilograma - za osobu koja je u početku težila stotinu kilograma to je više od deset posto početne težine, što je vrlo dobar rezultat. Ovakvim načinom mršavljenja očuvat će se mišićna masa i zdravlje srca.


3. VAGANJE JEDNOM TJEDNO

Važite se jednom tjedno, to je dovoljno. Češće vaganje moglo bi vas obeshrabriti, jer je teže uočiti napredak.


4. POMOĆ IZ LJEKARNE

Tržište je puno dodataka prehrani za gubljenje suvišnih kilograma. Zdrav razum govori da nema te tabletice koja bi u tri mjeseca otopila ono što smo nakupljali godinama, ali svatko odlučuje za sebe. Izaberete li ipak takav proizvod, kupite ga u ljekarni, gdje možete dobiti savjet, a i proizvodi koji se ondje prodaju registrirani su kod nadležnih tijela. Preparati za mršavljenje djeluju na različite načine. Mogu smanjivati apsorpciju masti u organizmu, poticati sagorijevanje masnoća, stvarati osjećaj sitosti te ubrzavati metabolizam. No, imajte na umu da bez promjene prehrambenih navika i načina života pomaka neće biti. Ako si uz dijetu i vježbanje želite još pomoći nekim preparatom, pridržavajte se uputa i pijte dovoljno tekućine. Prehranom osigurajte vitamine i minerale.


5. LIJEČNIČKI SAVJETI

Debljina narušava izgled, ali ljepota nije najvažniji razlog za skidanje kilograma - pretilost je rizični faktor za nastanak mnogih kroničnih bolesti. Ako je višak doista velik ili osoba već pati od kroničnih smetnji, prije dijete trebalo bi se obratiti liječniku, pa i proći neke pretrage (šećer, masnoće, tlak, mokraćna kiselina, hormoni štitnjače).

To se svakako odnosi na starije od 50 godina, a ni osobe s indeksom tjelesne mase iznad 27 ne bi smjele na svoju ruku poduzimati radikalne mjere za mršavljenje, jer su i kod njih, bez obzira na dob, vrlo česte komplikacije debljine kao što su visoki tlak, poremećaji metabolizma glukoze i slično.


6. ZA POČETAK - HODAJTE

Svaka je tjelesna aktivnost dobrodošla - trčanje, plivanje, vježbanje u teretani, ples, ali možda je (barem za početak) najbolje hodanje. Hodati bez većih problema može većina ljudi, hodanje ne opterećuje zglobove, možete hodati i po suncu i po kiši, samo je važno nositi udobnu obuću. Dakle, hodajte, hodajte i hodajte! Ako dnevno prijeđete nekoliko kilometara, već ste učinili mnogo. Tjelesna aktivnost pomoći će vam da smršavite, ali i da se opustite. Kad dostignete idealnu tjelesnu težinu, bavljenje sportom pomoći će vam da ne vratite izgubljene kilograme.


7. ŠPAGETI NISU NEPRIJATELJI

Tjestenina se često smatra nespojivom s redukcijskom dijetom, no ne mora biti tako. Prosječna količina kalorija u šalici kuhanih špageta je 239, oko 12 posto ukupnog unosa trošite li 2000 kalorija na dan, ali 18 posto ako ste na dijeti od 1200 kalorija na dan. Odaberete li špagete od cjelovite pšenice, kalorija će biti nešto manje, 225 po šalici. Duljina kuhanja utječe na njihov glikemijski indeks (GI). Što je GI neke namirnice viši, to znači da brže i jače šećer u krvi skače nakon što je pojedemo. Visoki GI može utjecati i na rezultate dijete - brze promjene razine šećera dovode do brze pojave gladi, čak i ako nije prošlo puno od prethodnog obroka. Ljudi koji se hrane niskoglikemijski mršave puno lakše od onih koji jedu hranu visokog GI, objavio je Institut Linusa Paulinga. Špageti koji su se kuhali 20 minuta (dakle, prekuhani) imaju GI 58, oni kuhani preporučeno vrijeme 46, a cjeloviti i neraskuhani 42. Dakle, kuhanje al dente nije samo pitanje okusa i teksture nego i zdravlja.

Dobrobiti špageta su i vlakna - porcija sadrži 2,7 grama (11 posto preporučenog dnevnog unosa), kod cjelovitih 6 grama (24 posto preporučenog unosa). Vlakna nas lijepo zasite jer apsorbiraju vodu, bubre i doslovce nam pune trbuh. Važno je i s čime jedete špagete. Sirni umak dodat će im 240, a umak od rajčice 30 kalorija.

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo