Ne igrajte se...

10 situacija kada je poželjno poći na pregled srca

Postoje upozorenja, ali i očiti simptomi zbog kojih biste se istog trena trebali uputiti na specijalistički pregled, tako tvrde kardiolozi!

 

Većina pacijenata misli da liječnika treba vidjeti samo kad se ne osjećaju dobro ili odgađaju odlazak u ordinaciju čekajući redoviti godišnji pregled kako bi postavili pitanja o svojim simptoma. No, to nije preporučljivo jer se gubi dragocjeno vrijeme koje može biti presudno u liječenju i prognozi bolesti - upozoravaju liječnici.

Evo koji su, prema savjetu kardiologa, glavni razlozi zbog kojih bismo trebali pregledati srce i zatražiti pomoć stručnjaka.

 

1) Preporuka obiteljskog liječnika: ako vam vaš liječnik primarne zdravstvene zaštite preporuči da posjetite kardiologa, svakako to učinite. Ne oklijevajte, jer biste mogli požaliti.

2) Ako ste dijabetičar: ako imate i netipične simptome koji bi mogli ukazivati na srčane probleme, a imate i povišen šećer, odmah morate na kardiološki pregled.

3) Bol u prsima: to je prilično širok pojam koji može imati niz uzroka. Imate li bilo kakvih dvojbi o tome, obavezno se javite kardiologu.

4) Osjećaj gušenje pri manjem naporu ili nedostatak zraka, pogotovo ako je ovo novonastalo stanje, može biti uzrokovano ozbiljnim srčanim bolestima i to je razlog zbog kojeg biste obavezno trebali otići na pregled kardiologu.

5) Novonastala srčana aritmija: bilo da se radi o srčanim preskocima, ubrzanom ili usporenom srčanom ritmu sa ili bez simptoma, treba učiniti odgovarajuću kardiološku obradu radi isključenja aritmija koje mogu biti po život opasne.

6) Pozitivna obiteljska anamneza: ako netko u vašoj obitelji ima ili je imao problema sa srcem, trebate biti svjesni simptoma srčanih bolesti i porazgovarati s kardiologom o njima. Veliki je spektar srčanih bolesti koje imaju genetsku predispoziciju i u skladu s tim kardiolog će odrediti odgovarajuće pretrage koje će pomoći u postavljanju dijagnoze i donošenju preporuka.

7) Povišen ukupni kolesterol: ukupni kolesterol je zbroj svih kolesterola u krvi. Što je veći ukupni kolesterol, veći je i rizik za bolesti srca (razine kolesterola od 5 mol/L ili više) pa bi u tom slučaju također bilo poželjno obaviti kardiološki pregled.

8) Povišen krvni tlak: sve vrijednosti krvnog tlaka veće od 135/85 mmHg zahtijevaju odlazak liječniku.

9) Ako ste aktivni ili bivši pušač: pušenje je veliki faktor rizika za bolesti srca. Smanjuje dotok kisika u srce i povećava krvni tlak i broj otkucaja srca te dovodi do poremećaja zgrušavanja krvi i oštećenja stanica koje oblažu arterije - stoga je potreban veći oprez i češći pregledi.

10) Ako započinjete novi program vježbanja: ako ste stariji od 40 godina kardiolog može provjeriti zdravlje srca i preporučiti najbolje vježbe za vas.

 


Top tri korisne svakodnevne navike za zdravo srce!

Pazite na prehranu!

Za zdravlje srčano-žilnog sustava najbolje je voditi se smjernicama mediteranske prehrane bogate magnezijem - jesti čim više svježeg sezonskog voća i povrća, mahunarki, orašastih plodova, sjemenki, integralnih žitarica te masnije ribe i nemasnog mesa. Također, Svjetska kardiološka federacija, za zaštitu zdravlja od kardiovaskularnih bolesti preporučuje piti - vodu, a nova znanstvena istraživanja pokazuju kako je za zdravlje srca iznimno važna upravo voda koja sadrži magnezij!

 

Više se krećite!

Sve znamo. Naporan i prenatrpan dnevni raspored ostavlja malo vremena za hobije, pa i fizičku aktivnost. No, neka vam to postane obaveza, baš kao što su to vaš posao, obitelj, prijatelji... Motive, sigurni smo, ne treba posebno isticati, ali neka se zna - zdravlje i život! Jer, redovitom tjelesnom aktivnošću možete utjecati na prekomjernu tjelesnu težinu, kapacitet pluća, pokretljivost zglobova i snagu mišićne mase, a sve to imat će pozitivan utjecaj kako na vaše zdravlje, tako i na sveukupnu kvalitetu vašeg života. Pritom, ponavljamo, nemojte zaboraviti na hidrataciju zbog dodatnog znojenja. Najbolji izbor je prirodna mineralna voda bogata magnezijem.

 

Klonite se stresa!

Da, lakše je reći, nego se toga pridržavati, no kad "voda dođe do grla", bit će možda prekasno. Postupno, dan za danom, probajte meditirati ili isprobajte neke druge metode relaksacije (polako brojanje do deset i od deset prema nuli, petominutno gledanje u zelenu površinu, lagana šetnja kroz prirodu...). I svakako se posvetite onome što volite. Naime, ne trebaju nam istraživanja da bismo znali kako nas aktivnosti koje volimo opuštaju. Jednima je to šetnja s psom, nekome igra s djecom, drugima možda slušanje glazbe ili odlazak na književne večeri... Što god to bilo za vas, pobrinite se da si to priuštite čim češće!

Kako bismo tijelo opskrbili dnevno potrebnom količinom magnezija, idealno je odabrati vodu bogatu magnezijem. Mg Mivela je prirodna mineralna voda koja sadrži 343 mg magnezija u topivom obliku, pa ga organizam lako apsorbira u krvotok te ga može iskoristiti za vitalne životne funkcije ne izazivajući laksativan učinak.

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo