Ima rješenja

Vitamini i minerali za zdravu i lijepu kosu

Kosa vam je beživotna, bez sjaja, a muči vas i ispadanje kose? Ovo je pet ključnih sastojaka koji vam trebaju

1. Vitamin C

Dobra opskrba vitaminom C pomaže kosi, jača je i potiče regeneraciju. Ovaj vitamin nalazi se u raznim namirnicama, posebno u agrumima poput naranče i limuna i u zelenom lisnatom povrću. Vitamin B5 To je još jedan vitamin koji se često koristi za obnavljanje folikula dlake. Ima ga u pilećoj jetri, mliječnim proizvodima i žitaricama, dakle u hrani koju svakodnevno jedemo.

2. Vitamin B6

Nezaobilazan je hranjivi sastojak za sprečavanje gubitka kose. Može se naći u mnogim namirnicama biljnog podrijetla, npr. bananama, avokadu, zelenom lisnatom povrću i žitaricama, a ima ga i u mliječnim proizvodima, jajima i pivskom kvascu.

3. Vitamin A

Također ima antioksidativna svojstva. Antioksidansi su tvari koje mogu zaštititi stanice od utjecaja slobodnih radikala - molekula koje nastaju kada tijelo razgrađuje hranu ili je izloženo duhanskom dimu i zračenju. Vitamina A ima u mnogim namirnicama, poput špinata, mliječnih proizvoda i jetre. Ostali izvori su hrana bogata betakarotenom, poput zelenog lisnatog povrća, mrkve i dinje. Antioksidansi pomažu da se koža obnavlja, odnosno da ne stari. To vrijedi i za kosu, kojoj su antioksidansi potrebni da bi ostala zdrava i snažna.

4. Cink

Cink potiče rad štitnjače, čiji smanjeni rad utječe na gubitak kose. Stručnjaci preporučuju uzimanje cinka s bakrom kako bi se uspostavila ravnoteža minerala u organizmu. Cink potiče sintezu proteina i diobu stanica, a tako obnavlja i vlasi kose. Bakar Bakar je još jedan mineral kojeg u organizmu obično ne nedostaje kada je prehrana raznolika, jer se nalazi u mnogim namirnicama poput ribe, školjki, zelenog lisnatog povrća, suhog voća, oraha. Njegova je funkcija obnavljanje i pigmentiranje kose. Manjak bakra uzrokuje sijedu i depigmentiranu kosu.

5. Cistein

 Također poznat kao L-cistein, esencijalna je aminokiselina koja je dio strukture kose. Pomaže povećati promjer vlasi i potiče rast. Ima ga u ribi, mesu, jajima, kurkumi, heljdi, mahunarkama, siru. Masne kiseline Omega-3 ili masne kiseline zaista su savršene za sprečavanje opadanja kose. Hrana koja osigurava najveće količine omege-3 je plava riba, koja uz to sadrži obilje minerala i vitamina.

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Please don't insert text in the box below!

Možda će vas zanimati i ovo