Moguće je

Stručnjaci kažu - pratimo li ova pravila, starit ćemo sretno i zdravo

Sa starenjem doživljavamo velik broj životnih promjena, a naše zdravlje uvelike ovisi o tome kako ćemo se nositi s tim promjenama. Važno je održati fizičko i emocionalno zdravlje i živjeti punim plućima bez obzira na dob.

 

Ovo su činjenice koje to potkrepljuju, a možda će vas i motivirati:

1. Zdravo starenje podrazumijeva stalno nalaženje novih stvari (otkrivajte stvari u kojima uživate)

2. Nastojte ostati tjelesno i društveno aktivni i u kontaktu s dragim ljudima

3. Mnogi strahovi proizlaze iz mitova o starenju koji su pretjerani i neistiniti. Prava istina je da je čovjek u starijim godinama mnogo jači i otporniji nego što misli

4. Uživajte u onom što imate, usredotočite se na stvari koje su vam važne i koje vas vesele

5. Ne skrivajte osjećaje, pokazivanje emocija nije znak slabosti. Skrivanje i potiskivanje emocija može dovesti do ljutnje i depresije

6. Prihvatite stvari koje ne možete promijeniti jer mnoge su stvari u životu izvan naše kontrole, a usredotočite se na ono što možete kontrolirati

7. Ključni sastojak u receptu za zdravo starenje je sposobnost da pronađete smisao i radost u životu

8. Život u poznim godinama može biti jednako dobar kao i u mlađoj i srednjoj dobi, čak i uzbudljiviji, samo ako to dopustite

9. Pronađite novi hobi, posvetite vrijeme učenju stranog jezika, instrumenta ili otkrijte novu sportsku aktivnost

10. Uključite se u rad volonterskih udruga, priuštite si putovanje ili barem za vikend otiđite na mjesto na kojem još niste bili

11. Provodite vrijeme u prirodi, pješačite, planinarite ili uživajte u umjetnosti, obiđite muzeje, odite na koncert ili kazališnu predstavu

12. Nikada nije prekasno za početak! Bez obzira na to koliko imate godina ili koliko ste možda nezdravo živjeli u prošlosti, kad se počnete brinuti o tijelu i postanete fizički aktivni, porast će vam životna energija

13. Iako se ne može izbjeći baš svaka bolest, mnogi fizički izazovi i promjene povezane sa starenjem mogu se prevladati ili drastično ublažiti vježbanjem, pravilnom prehranom i brigom o sebi

14. Zapisujte svoja životna iskustva i sjećanja. Zašto ne - pišite memoare!

15. Sada je više nego ikada prije važno zdravom prehranom održavati energiju i zdravlje

16. Idite ranije na spavanje, a da biste se zdravo umorili, povećajte aktivnosti tijekom dana. Redovita aerobna tjelovježba najmanje tri sata prije spavanja pomoći će dobrom snu

17. Što ste aktivniji i društveniji, to bolje za vaš mozak. Nekima će u tome pomoći rješavanje križaljki, a nekima isprobavanje novih recepata. Pronađite nešto što vam se sviđa i dalje eksperimentirajte s tim

18. Pokušajte svaki dan napraviti nešto novo, ako ništa drugo, odite do trgovine drugim putem ili perite zube drugom rukom

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo