Dragocjena moć odmaka

Pomoć nadohvat ruke - samo je jedan korak potreban da sagledamo situaciju iz drugog kuta

Kad god se nalazimo u nekoj problematičnoj situaciji, u njoj se osjećamo zbunjeno - misli su nam pune različitih ideja koje dolaze sa svih strana pa ne vidimo jasno i čisto - i ne ukazuje nam se rješenje.

 

Ove smo nedjelje ujutro suprug i ja bili na tržnici. Zastajkujući pred štandovima s najfinijim zadarskim trešnjama, svježim rajčicama i šumskim borovnicama, u jednom smo se trenutku razdvojili kako bih kupila povrće za roditelje.

Završivši kupnju, okrenula sam se no njega nije bilo nigdje na vidiku. Posegnula sam za mobitelom, ali tada mi je sinulo da je suprugov ostao kod kuće na punjenju. Ups, što sad? Kako da ga pronađem u tom nepreglednom šarenilu boja i mnoštvu prodavača i kupaca? Lutala sam među pultovima i suncobranima osvrćući se na sve strane, hodajući u različitim smjerovima no svijetloplave hlače i šiltericu nikako da ugledam.

A onda mi je sinulo - moram izaći izvan prostora prodaje! I tako sam izašla bočno izvan svih tezgi na mjesto s kojega sam tržnicu gledala nekako izvana. I odmah sam ga zamijetila, s lakoćom. I obradovala se vrećici iz pekare i novinama koje je nosio pod rukom - znaku da je vrijeme za kavu.


Sve će se razbistriti

Dok smo pili kavu, razmišljala sam koliko je u mnogim životnim trenucima važan i koristan upravo - odmak! Kad god se nalazimo u nekoj problematičnoj situaciji, u njoj se osjećamo zbunjeno, baš poput mene među svim tim štandovima, bojama i ljudima - misli su nam pune različitih ideja koje dolaze sa svih strana pa ne vidimo jasno i čisto - i ne ukazuje nam se rješenje.

Kad se nađete u takvoj situaciji, sjetite se da vam je pomoć nadohvat ruke: samo treba napraviti odmak i puno toga će se razbistriti. Evo tri načina odmaka koje vam predlažem:


1. Odmak u mislima

Prva vrsta odmicanja je da jednostavno pokušate zamisliti situaciju i sebe u njoj kao da sve to gledate izvana, s male udaljenosti, kao da se radi o nekom drugom. Da niste u to uronjeni, nego ste poput neutralnog promatrača. Gledajući s odmakom lakše ćete razlučiti što je važno a što ne, a misli vam neće zamućivati emocije.


2. Crtanje

Drugi prijedlog je da si to što vam se događa nacrtate. Jednostavno uzmite bojice i simbolično nacrtajte svoju situaciju. Intuitivno odabirite oblike i boje. Svaki će element tako postati konkretniji i jasniji pa će vam lakše sinuti ideje o tome kako dalje.


3.  Putovanje

Treća, najsnažnija vrsta odmaka je da se stvarno fizički maknete - iz okruženja, situacije, od ljudi s kojima ste svakodnevno. Da nekamo (bilo kamo) otputujete. Iz daljine puno lakše sagledavamo svoj život i jasnije razabiremo što je to što želimo i isto tako što više ne želimo.



BALON ZVAN SVAKODNEVICA

Taj osjećaj koji nam pruža odmak mi je još izuzetno svjež jer sam proteklih tjedan dana provela jedreći oko otoka Visa. Dugo nisam bila na jedrenju pa sam se ponovo podsjetila koliko je to prelijep način odmora. I tako udaljena od Zagreba i svakodnevice, dobila sam puno jasniju sliku svog života kod kuće - jasnoću da mi je potrebno više boravka u prirodi, inspiraciju da ponovo krenem na jogu, poriv da se sustavnije organiziram. Također sam kroz razgovore s prijateljima (s kojima inače nikada ne stignem toliko pričati) dobila neke nove perspektive i ideje. Čak i plan o jednoj zajedničkoj radionici.

Fizički odmak nas doslovno izvadi iz balona zvanog svakodnevica u kojem svatko od nas živi, pa napunjeni drugačijom energijom i uvidima puno lakše možemo odlučiti kako taj svoj balon želimo preurediti.

 

Vjerujem da su i pred svima vama dani godišnjeg odmora. Iskoristite ih ne samo da se odmorite, nego i da svoj život pogledate s udaljenosti. I zatim s više jasnoće, lakoće i bistrine donesete neke sasvim nove odluke.

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo