13 savjeta

Nikad brže do injekcije sreće, evo kako se oraspoložiti za manje od 15 minuta

Kada ste pod stresom, anksiozni ili tjeskobni, ovih trinaest znanstveno potvrđenih savjeta može pomoći da se brzo osjećate bolje.

 

1. Raščistite um

Uzmite predah i duboko dišite. Nađite mirno mjesto, zatvorite oči i pažnju usmjerite na udah i izdah. Pustite misli koje naviru, samo se usmjerite na disanje. Nakon toga osjećat ćete se bolje. Ovo je provjerena metoda smanjivanja stresa.


2. Izađite na zrak

Izađite nekoliko minuta na svježi zrak, još bolje ako je sunčan dan. Istraživanja pokazuju da svježi zrak pruža više energije, bolju koncentraciju i pamćenje te manje anksioznosti. Ako ste u gradu, sjednite uz zelenilo, cvijeće ili fontanu.


3. Smijte se

Pročitajte nekoliko stranica duhovitog štiva, pogledajte isječak ili epizodu omiljene komedije ili jednostavno nazovite prijatelja koji vas uvijek oraspoloži. Smijeh podiže raspoloženje, stimulira rad srca i drugih mišića, poboljšava cirkulaciju, a hipotalamus izlučuje više endorfina, koji podižu osjećaj sreće.


4. Popis dobrih stvari

Uzmite olovku i na papir napišite nekoliko stvari na kojima ste danas zahvalni. Mislite protome na vaše odnose, pozitivne stvari koje su vam se dogodile, stvari iz kojih ste nešto naučili...


5. Poželite dobro

Empatija je lijepa ljudska osobina koju povezujemo s dobrotom. Empatija je izvor suosjećanja, altruizma i požrtvovnosti. Zamislite osobu, to može biti netko iz obitelji, prijatelja, kolega s posla pa u mislima zaželite da ta osoba bude sretna, zdrava i da živi s lakoćom. Ova vježba pomaže da budete zadovoljniji sa svojim životom.


6. Hodajte 30 minuta

Lagana šetnja kvartom, parkom, šumom, nasipom ili bilo gdje u prirodi pomoći će da se mentalno opustite, razgibate mišiće i potaknete cirkulaciju. To će, pak, pridonijeti boljem raspoloženju, boljoj koncentraciji i većoj kreativnosti.


7. Slušajte omiljene pjesme

Nekoliko omiljenih pjesama brzo će vas oraspoložiti, a još je bolje ako pritom i zaplešete. Glazba ima iscjeljujući potencijal protiv tjeskobe, depresije i duševne boli.

 

8. Napravite ono što dugo odgađate

Ako obavite neki od manjih zadataka koje unedogled odgađamo, to može popraviti raspoloženje i podići osjećaj da ste učinili nešto korisno. Promijenite pregorjelu žarulju, očistite pretinac za mail, zakažite pregled kod liječnika, vratite zaostalu knjigu u knjižnicu...

 


9. Prijatelji su važni

Pozovite prijatelja ili prijateljicu na kavu ili zajedno prošećite. Prijatelji vam mogu pružiti podršku te olakšati i najteže trenutke u životu. Istraživanja su pokazala da je održavanje prijateljstva jedan od najboljih načina za postizanje sreće.


10. Pojedite zdravi međuobrok

Napunite se energijom, ali iz zdravih izvora. Na primjer, voće je bogato vitaminima, osobito vitaminom C koji pomaže organizmu da ostane zdrav. Orašasti plodovi bogati su masnim kiselinama koje će smanjiti hormone stresa. Kaša od cjelovitih žitarica za doručak popravit će probavu i podići serotonin u mozgu zbog čega ćete se osjećati sretnije.


11. Donirajte

Donirajte stvari i novac kome je potrebno. Ili svoje vrijeme tako što ćete se uključiti u neku udrugu ili volontirati u nekoj instituciji. Pomognite starijima i nemoćnima. To je dobar osjećaj koji pomaže da budete zdravi.


12. Istegnite se

Kad god možete, istegnite se. Napravite kratku pauzu i ustanite od stola, lagano kružite ramenima, nekoliko puta ispružite ruke ili odmaknite oči od kompjutora. Naučite nekoliko joga položaja koji će pomoći podići cirkulaciju i smanjiti napor koji dovodi do stresa.

 


13. Zagrlite sami sebe ili nekog drugog

Grljenje jača imunosni sustav, umiruje, usrećuje i pridonosi boljem raspoloženju. Zagrlite nekoga.
 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo