odlična metoda

Kako nam ova jednostavna navika može reći gdje i na koje ljude trošimo najviše vremena uzalud

Da biste se zaista pomaknuli s mrtve točke svakodnevne prezauzetosti i općenitog nezadovoljstva svojom svakodnevicom, prvo što morate ustanoviti je što sve u toj svakodnevici nema veze s rezultatima koje očekujete.

 

Dnevnik zahvalnosti, dnevnik zdrave prehrane, dnevnik vježbanja, dnevnik pročitanih knjiga, dnevnik putovanja…mnoštvo opcija, a tako malo samodiscipline, rada na sebi i rezultata. Možda vam jednostavno treba bolji sistem suočavanja sa svime onime što zaista trebate mijenjati. Možda vam treba dnevnik jednog vašeg uobičajenog tjedna.

Da biste se zaista pomaknuli s mrtve točke svakodnevne prezauzetosti i općenitog nezadovoljstva svojom svakodnevicom, prvo što morate ustanoviti je što sve u toj svakodnevici nema veze s rezultatima koje očekujete. Organizacijskim rječnikom to znači da nema postizanja učinkovitosti bez prepoznavanja i uklanjanja distrakcija i suvišnih zadataka.


ŠTO JE DNEVNIK UOBIČAJENOG TJEDNA

Baš kao što liječnik za odabir odgovarajuće terapije počinje od postavljanja dijagnoze, tako i bolja organizacija vremena počinje s analizom postojećeg stanja. Kad od brzog dnevnog ritma ne vidite odakle početi mijenjati stvari, preispitajte upravo taj brzi ritam, kako biste lakše uočili svoje obrasce ponašanja, aktivnosti, zadatke, ali i ljude kojima niste zadovoljni.

Najlakši i najtočniji način tog preispitivanja je sastavljanje svog uobičajenog tjedna, dakle detaljnog tjednog rasporeda koji oslikava vaše aktivnosti od jutarnjeg ustajanja do večernjeg odlaska na spavanje. Riječ je o tablici od sedam kolona tj. sedam dana u tjednu, s posebnom kolonom koja označava točno vrijeme u danu.

 

Sastaviti takav dnevnik možete na jedan od ova dva načina:

    • U STVARNOM VREMENU - to znači da ćete zapisivati svoje kretanje i dnevne aktivnosti kako tjedan prolazi, najlakše na kraju svakoga dana. Na kraju nedjelje imat ćete realan prikaz svega što ste radili te gdje ste i s kime bili tijekom proteklih sedam dana.

 

    • UNATRAG TJEDAN DANA - brža varijanta je da odvojite otprilike pola sata i da po sjećanju sastavite svoj uobičajeni tjedan što detaljnije možete. Rezultat bi, kao i u prvoj varijanti, trebao biti što jasnija slika stvarnog stanja, vaših navika i načina upravljanja vremenom.


MOĆ PISANE RIJEČI ILI KAKO VAM OVA METODA MOŽE POMOĆI

Jedan od temelja dobre organizacije vremena je zapisivanje i to uopće nije slučajno. Ljudski mozak bolje pamti vizualno predstavljene činjenice pa će i nelogičnosti zapisane u ovakvom dnevniku lakše uočiti i prepoznati kao problem. To je presudno da biste znali odakle početi mijenjati stvari.

Jednostavnije rečeno, prolazeći kroz dnevnik koji ste sastavili, vrlo lako ćete uočiti na primjer nevažne zadatke na koje ste trošili dragocjeno vrijeme, mjesta na kojima ste bili, a da to uopće niste odabrali sami, kao i ljude koji su utjecali na vaš dnevni i tjedni raspored i na vašu (ne)učinkovitost.

Čitajući tablicu svog dosadašnjeg raspolaganja vremenom, počet ćete se baviti upravo onime što ste zbog užurbanosti konstantno izbjegavali - preslagivanjem svojih prioriteta.


NE MORATE VI NIŠTA, ALI…

Sve navedeno naravno, nije nikakva obaveza već samo moja stručna preporuka. Znate onu “ne moram ja ništa osim umrijeti”. Zaista, ne morate vi ništa, ali onda učinite uslugu ljudima oko sebe i prestanite se žaliti. Budite i dalje prezauzeti i neučinkoviti, ali budite time zadovoljni jer je to vaš izbor.

U slučaju da ipak birate pomak u boljem smjeru i da osim ovog dnevnika želite naučiti više, svakako posjetite prvi hrvatski edukacijski portal za osobnu organiziranost.

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo