Umjesto zadatka kojeg prepustite drugoj osobi nećete ljenčariti i čekati da vrijeme prođe nego ćete se primiti nečega što bi bez delegiranja moralo čekati na vašoj 'to do' listi.
 Foto: Istock
organizacijski alat

Delegiranje je znak mudrosti, a ne lijenosti - kako savladati ovu vještinu

Zapamtite da cilj delegiranja nije izbjegavanje bilo kakvog rada i bježanje od odgovornosti.

Delegirati znači prepustiti obavljanje nekog zadatka drugoj osobi ili više njih u skladu s vlastitom organizacijom vremena. To ne znači izbjegavati zadatke ili biti nesposoban za njihovo izvršavanje. Ipak, ima i onih koji misle da je delegiranje znak nesposobnosti ili slabosti pa zaziru od uključivanja drugih i od traženja pomoći. Takav stav dugoročno predstavlja direktnu prepreku za učinkovito upravljanje vremenom.

Delegiranje je jedan od najmoćnijih organizacijskih alata u kontekstu upravljanja vremenom.

No, kako upravljanje vremenom zapravo znači upravljanje sobom i svojim emocijama, delegiranje može predstavljati pravi izazov za samopouzdanje i komunikaciju s okolinom.

Evo koje su osnovne prednosti delegiranja i zašto biste ga što prije trebali dodati vlastitim organizacijskim vještinama.

ŠTO DOBIVATE UČENJEM I PRAKTICIRANJEM DELEGIRANJA

1. RACIONALNIJE KORIŠTENJE VREMENA

Cilj delegiranja nije izbjegavanje bilo kakvog rada i bježanje od odgovornosti. Naime, umjesto zadatka kojeg prepustite drugoj osobi nećete ljenčariti i čekati da vrijeme prođe nego ćete se primiti nečega što bi bez delegiranja moralo čekati na vašoj 'to do' listi. Krajnji rezultat su oba obavljena zadatka i time veća učinkovitost

Dakle, delegiranje je sastavni dio racionalnog korištenja vremena i nezaobilazni alat za jednostavnije kretanje kroz svakodnevne rasporede i liste obaveza.

2. BOLJE RAZUMIJEVANJE DRUGIH, ALI I SEBE

Da biste znali odabrati tko je osim vas kapacitiran izvršiti neki zadatak morate razumjeti mogućnosti i vještine ljudi na čiju pomoć planirate računati, ali ponekad i prilagoditi svoja očekivanja i kriterije. Oduprite se predrasudama poput “ali ja to mogu bolje” ili “ali to smo uvijek radili ovako” i spuštajte kriterije kada je to potrebno da biste dobili vrijeme za obavljanje nekih drugih zadataka.

Jednostavnije rečeno, nije poanta u obavljanju više posla po jedinici vremena nego u odabiru i komuniciranju onih načina obavljanja koji će osigurati svakodnevni život bez nervoze, grča u želucu i ekscesne komunikacije.

3. STAV DA JE ZDRAVO REĆI 'NE' KAD TREBA

Ljudi koji nikad nisu stekli naviku delegiranja ili najčešće nisu imali kome delegirati, teško uče ovu vještinu, ali s pravim stavom to je itekako moguće. Povežete li vještinu prepuštanja zadataka drugima s vještinom dobre komunikacije i zdravih međuljudskih odnosa, počet ćete prepoznavati dugoročne koristi za vlastiti život i rad.

Drugim riječima, perfekcionizam i razne predrasude najveći su neprijatelji uspješnog delegiranja, organizacije vremena i učinkovitosti. Preispitajte zato vlastite stavove.

NAUČITE DELEGIRATI I KORISTITE TU VJEŠTINU

Prihvatite činjenicu da delegiranjem odabranih zadataka drugoj osobi ili više njih ne pokazujete svoju slabost ili sebičnost nego organiziranost. Delegiranjem pokazujete da ste prethodno odredili prioritete i način (tko, a ne samo kako) izvršavanja zadataka pa neke s razlogom niste zadali sebi.

Ubrzo ćete primijetiti da je vaše raspolaganje vremenom bolje, a svakodnevni stres manji.

Linker
26. travanj 2024 05:43