nešto se fino kuha

Božić jednog nutricionista - slobodno ukradite ideju, neće se ljutiti...

Za Božić imamo pečenog odojka (već je svekar ugovorio biznis), keške (kuhanu pšenicu) i salatu (oni francusku, a ja običnu; zelenu ili od kupusa).

 

Ni ovaj mi Božić nije izuzetak. Opet sam u gužvi; u poslu do grla i opet odrađujem debele zaostatke.

Jedino valjda ja još nisam bila na Adventu. Ni poklone nisam kupila. A kada se u busu priča o generalnom čišćenju, ja se momentalno umirim. Treba li uopće napominjati da se mojim domaćim kolačima nitko više niti ne nada?

Ali zato uvijek iznova, svakog Božića, sebi samouvjereno obećam kako je to zadnji put ovako.

Uzaludno. I dok pametni ljudi uče na svojim greškama, kod mene se uvijek vrti ista ploča. I jedino se kod mene vremena ne mijenjaju.

Sreća tvoja da imaš dobrog muža, često me na Loto dobitak podsjeti sestra. I sreća moja da imam dobru svekrvu. Stvarno je.

Dakle, i ove kao i svih proteklih godina doći ću na gotovo. Po tradiciji Bosanske Posavine na Badnjak, prije večere nazdravimo kuhanom rakijom (s malo šećera). Potom slijedi pečena riba uz koju jedemo kuhani kiseli kupus začinjen uljem i češnjakom te ocijeđeni kuhani grah isto začinjen uljem i češnjakom.

Uvijek govorimo kako bismo ta jednostavna jela mogli skuhati i tijekom godine, no to se nikad ne dogodi. Vjerojatno nam zato tako dobro i prijaju. Zaželimo ih se. Koliko god da ih se skuha, sve pojedemo.

 

Nema bez ribe

Često se pitam kako to da za Badnjak svi jedemo ribu, a ostalih 364 dana postanemo mrzovoljni i pri samom spomenu slova r. Dakle, nije ni do kostiju ni do mirisa. Sve je čini mi se ipak u glavi. Istini za volju, riba je gladna. Znala bi to reći jedna moja draga kuharica iz učeničkog doma. Ne drži nas sitima kao što je slučaj s mesom. Lako se probavi jer je u njoj manje vezivnog tkiva. Osim toga, bijela je riba lakše probavljiva od plave jer ima manje masti. U toj masti nalaze se izuzetno korisne omega-3 masne kiseline. Više ih je u plavoj ribi. Pozitivno djeluju na oči, mozak, kožu, zglobove, prostatu, crijeva te srce i krvne žile.  

I u bijeloj i u plavoj ribi, podjednako, nalaze se visokokvalitetne bjelančevine, željezo i selen te vitamini B skupine, A i D. Izdvojila bih vitamin B12 kojeg ima isključivo u namirnicama životinjskog podrijetla. Potreban je za stvaranje novih stanica.

Uključiti ribu u prehranu je veliki + ljudima svih dobnih skupina. Posebno se to odnosi na one starije, rekonvalescente i ljude koji pate od različitih probavnih tegoba.

(Sad razmišljam kako bih baš mogla otići do Faflje na Dolac po ribu. Bar da od mene bude neke koristi ovog Badnjaka.)

Za Božić imamo pečenog odojka (već je svekar ugovorio biznis), keške (kuhanu pšenicu) i salatu (oni francusku, a ja običnu; zelenu ili od kupusa). Ni pšenicu ne kuhamo drugim danima. A baš bismo mogli. Odlično ljubi odojka i svojim vlaknima pomaže toliko potrebnoj detoksikaciji.

 

Kolači

Za Badnjak se radi gibanica (kolač od tankih kora s orasima i medom), a za Božić nema čega nema. Tu je orahnjača, oblatne, kiflice, torta... Izgledaju super i vjerujem da su savršeni no ja ih ne jedem.   

 

Ne zaboravite na …

Neki dan pošaljem Filipi sms: Kako ste? Kako ide?

Dobro sam. Stojim na -7 kila. Ne pješačim jer je u Tučepima zima. Upisat ću se u teretanu, uvjerljivo će moja File.

(Ma koja zima?! Dok se ti upišeš u teretanu, vratit ćeš to što si izgubila, nakostriješeno promislim u sebi.) Ipak bi Vam bilo dobro pješačiti. Ja sam baš jučer i prekjučer bila u Makarskoj. Prvi dan sam propješačila 19000, a drugi 14000 koraka, odgovorim pomirljivim tonom.

Dakle, nema govora o zdravlju i kvalitetnom životu bez aktivnosti. Ma znam. Ni meni se sada zimi uvijek ne da izaći iz tople kuće na studen. Ali prisilim se. Potrebna je samo dobra volje i ustrajnost. Bolje je ovih dana biti u akciji nego nakon Nove godine jaukati zbog nabačenih kila.

E da. Da ne bih i ove godine opet smetnula s uma, vama i vašim obiteljima od srca želim sretan Božić i svako dobro u novoj godini. Zdravlje ipak neka bude na prvom mjestu, a ostalo će samo doći.

Vaša Vesna

 

A što ja inače jedem možete vidjeti na mome profilu EatToSlim   

    

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo