Puno je oraščića, ali samo je jedan pekan

Ublažava bore i PMS, pomaže kod ćelavosti, a štiti i od teških bolesti

Pekan orah stigao nam je iz Amerike. Kao i svaki orašasti plod bogat je zdravim mastima te ima proteina i nekih mineralnih tvari (bakra, mangana, kalija) i vitamina.

 

Orašasti plodovi među najzdravijim su namirnicama uopće i pridonose boljitku cijelog organizma. Upravo zato nutricionisti ih nikada neće izostaviti s dnevnog jelovnika, neovisno o tome jesmo li na uobičajenoj prehrani i održavanju tjelesne težine, jesmo li na dijeti ili patimo od nekih zdravstvenih tegoba. No među orašastim plodovima posebno mjesto ima pekan orah.

 

Štite od ozbiljnih bolesti

Iznimno je dobar za dijabetičare, a blagotvorno djeluje i na osobe koje imaju narušen krvožilni i srčani status. Iznimno dobro djeluje na žene koje se muče sa simptomima PMS-a. Zanimljivo je da se preporučuje čak i pretilim osobama, kojima su zdrave masti potrebne, naravno, u skladu s kontroliranim energetskim unosom.

Pekan orah stigao nam je iz Amerike. Kao i svaki orašasti plod bogat je zdravim mastima te ima proteina i nekih mineralnih tvari (bakra, mangana, kalija) i vitamina.

Tvari koje sadrži, pogotovo masne kiseline, pridonose smanjenju upalnih procesa u organizmu, povoljno djeluju na zdravlje srca i krvnih žila te sprečavaju razvoj kroničnih bolesti.

Poput običnih oraha, pekan se smatra bogatim izvorom bjelančevina te omega-6 nezasićenih masnih kiselina, zahvaljujući čemu ima visoku nutritivnu vrijednost. Orašasti plodovi općenito se smatraju iznimno zdravim i bogatim namirnicama, a pekan tu prednjači jer od svih vrsta sadrži najviše vitamina E, koji je poznat kao odličan antioksidans te štiti od niza mogućih oštećenja u tijelu. Neka su istraživanja pokazala da pekan orasi štite čak i od ozbiljnih bolesti poput Alzheimerove i Parkinsonove, karcinoma i bolesti srca.

 

Povoljno utječe na ljepotu

Zbog toga stručnjaci savjetuju da pekan orahe uvrstite u jelovnik, a možete ih jesti na razne načine. Za doručak se mogu dodavati mješavini žitarica, a poželjni su i kao zdrava grickalica ili međuobrok. Od njih se može napraviti i zdrav namaz.

 

Ipak, ne pretjerujte s količinom - nemojte piojesti više od pola šalice pekana na dan. Naime, pekan orasi su visokokalorični pa neograničeno uživanje u njima može dovesti do debljanja.

 

I još nešto posebno važno za žene: pekan povoljno utječe na ljepotu. Vitamini koje sadrži direktno utječu na sprečavanje pojave sitnih bora, ali i pigmentacija. Pekan je i odličan izvor aminokiseline koja, kada se primjenjuje lokalno, pomaže u liječenju ćelavosti u muškaraca i potiče rast zdrave kose.

Povećava fleksibilnost stijenki arterija i smanjuje rizik za nastanak krvnih ugrušaka. To pak povećava brzinu protoka krvi u cijelom tijelu, pa tako i u korijenu kose, što je ključno za zdrav rast kose i općenito zdravlje vlasišta.

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo