ŠPAGETI NISU NEPRIJATELJI

Tjestenina se često smatra nespojivom s redukcijskom dijetom, no ne mora biti tako

Kuhanje al dente nije samo pitanje okusa i teksture nego i zdravlja

 

Prosječna količina kalorija u šalici kuhanih špageta je 239, oko 12 posto ukupnog unosa trošite li 2000 kalorija na dan, ali 18 posto ako ste na dijeti od 1200 kalorija na dan. Odaberete li špagete od cjelovite pšenice, kalorija će biti nešto manje, 225 po šalici.

 

Duljina kuhanja utječe na njihov glikemijski indeks (GI). Što je GI neke namirnice viši, to znači da brže i jače šećer u krvi skače nakon što je pojedemo. Visoki GI može utjecati i na rezultate dijete - brze promjene razine šećera dovode do brze pojave gladi, čak i ako nije prošlo puno od prethodnog obroka. Ljudi koji se hrane niskoglikemijski mršave puno lakše od onih koji jedu hranu visokog GI, objavio je Institut Linusa Paulinga.

 


Špageti koji su se kuhali 20 minuta (dakle, prekuhani) imaju GI 58, oni kuhani preporučeno vrijeme 46, a cjeloviti i neraskuhani 42. Dakle, kuhanje al dente nije samo pitanje okusa i teksture nego i zdravlja. Dobrobiti špageta su i vlakna - porcija sadrži 2,7 grama (11 posto preporučenog dnevnog unosa), kod cjelovitih 6 grama (24 posto preporučenog unosa). Vlakna nas lijepo zasite jer apsorbiraju vodu, bubre i doslovce nam pune trbuh. Važno je i s čime jedete špagete. Sirni umak dodat će im 240, a umak od rajčice 30 kalorija.

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Please don't insert text in the box below!

Možda će vas zanimati i ovo