riješite i saznajte

TEST Unosite li bespotrebne kalorije, a da ni ne znate i jamči li vam vaša prehrana zdravlje

Saznajte koliko je vaša prehrana uravnotežena i jamči li vam zdravlje.

 

 

Označite izjavu s kojom se slažete i zabilježite broj bodova koji se nalazi pokraj nje. Na kraju ih zbrojite te otkrijte koliko je vaša prehrana uravnotežena i jamči li vam zdravlje.


Meso i riba

  • Najmanje 2-3 puta tjedno jedem meso i jedanput na dan kobasicu. 10 bodova
  • Morsku ribu jedem najmanje jednom tjedno. 0 bodova
  • Ribu jedem samo kao pohane riblje štapiće, uz majonezu i pomfrit. 10 bodova
  • Izbjegavam masno meso, povremeno pojedem malo teletine ili svinjetine, a najradije piletinu. 4 boda
  • Nemam mnogo vremena za kuhanje. Često jedem što na brzinu ispečem. 6 bodova
  • Meso sadržava bjelančevine, minerale, vitamine, ali također purine i kolesterol. 0 bodova
  • Meso kupujem uvijek iz biouzgoja i lagano ga pirjam. Uz to jedem povrće. 1 bod


Ulje i masti

  • Kupujem povoljno ulje i upotrebljavam ga za prženje i salatu. 10 bodova
  • Koristim samo kvalitetna ulja s mnogo vrijednih masnih kiselina. 0 bodova
  • Salatu pripremam s maslinovim, bučinim uljem ili drugim kvalitetnim uljima. 5 bodova
  • Ne pregrijavam ulje i upotrebljavam ga u vrlo malim količinama. 4 boda


Raznovrsnost

  • Svjesno kupujem proizvode od cjelovitog zrna i isprobavam nove recepte. 0 bodova
  • Kupujem proizvode u trgovinama zdravom hranom i pripremam povrće bez jače termičke obrade. 2 boda
  • Svježe namirnice djelomično kupujem na tržnici. 2 boda
  • Često pripremam zamrznutu hranu. 7 bodova
  • Svjesno kupujem proizvode s malo kalorija. 10 bodova
  • Kuham ono što moja djeca i ukućani žele jesti. 8 bodova
  • Najmanje jedanput u mjesecu jedem u restoranu brze hrane. 7 bodova
  • U restoranu polažem mnogo na kvalitetu, svježinu i izvrsnost namirnica. 2 boda


Pohranjivanje i priprema

  • Pazim na optimalno vrijeme kuhanja i nastojim ne prekuhati hranu. 1 bod
  • Salatu i kupus spremam u hladnjak, grah ili grožđe u podrum, dinje i rajčicu u kuhinji. 4 boda
  • Svježe voće i povrće iskoristim u roku od dva do tri dana. 2 boda
  • Gulim krumpir i ostavljam ga prije kuhanja da malo odleži u vodi. 10 bodova
  • Moji zamrzivač i škrinja uvijek su puni hrane. 5 bodova


Poznavanje prehrane

  • Za većinu proizvoda znam sastoje li se uglavnom od ugljikohidrata, masnoća ili bjelančevina. 3 boda
  • Uvijek nastojim kupiti namirnice koje će mi osigurati uravnoteženu prehranu. 0 bodova
  • Znam što su sekundarne biljne tvari i antioksidansi. 0 bodova
  • Ne zanimaju me sastojci namirnica koje kupujem. 10 bodova
  • Zanima me samo količina kalorija u namirnicama. 5 bodova


Grickalice i slatko

  • Često posegnem za grickalicama i čokoladom kad nešto radim. 8 bodova
  • Osjećam se dobro kad su mi u blizini čips, lješnjaci i slično. 10 bodova
  • Tijekom dana pojedem nešto slatko. 8 bodova
  • Svoju želju za slatkim utažim medom i kruhom ili grožđicama. 2 boda
  • Kupujem slatkiše od cjelovitog zrna. 6 bodova


Antioksidansi

  • Dan započinjem šalicom čaja. 3 boda
  • Ljeti rado jedem svježe bobičasto voće, a zimi naranče. 1 bod
  • Često svjesno pripremam vegetarijanska jela. 1 bod
  • Često jedem crveno i zeleno povrće. 2 boda


Grijesi u načinu prehrane i  njihove posljedice

  • Jeste li nedavno bez objektivnog razloga izgubili mnogo kilograma? Da. 10 bodova
  • Imate li prekomjeran broj kilograma zbog kojih se ne osjećate dobro? Da. 10 bodova
  • Pijete li manje od litre i pol vode, biljnog čaja ili prirodnog soka na dan? Da. 8 bodova
  • Volite li sve što je dobro zaslađeno, npr. puno šećera u kavi? Da. 10 bodova
  • Nikako ne uspijevate poboljšati svoj način prehrane? Da. 5 bodova


Rezultati:

81-130 bodova

Kao osoba koja voli jesti, često štetite svojem zdravlju jer pogrešno odabirete hranu. Otkrijte prednosti visokovrijednih namirnica i promijenite način prehrane.

41-80 bodova

Hranite se uravnoteženo i kvalitetno. Ono što možete dodatno poboljšati jest da svjesno obogatite svoju prehranu sekundarnim biljnim tvarima i antioksidansima.

0-40 bodova

Pravi ste stručnjak za pravilnu prehranu, otkrili ste vrijednost hrane kao glavni stup za kvalitetan život. Odlično!

Dodatni bodovi

Svaki dodatni bod znak je za uzbunu. Pogrešna prehrana, zaslađena, začinjena, gazirani sokovi, jednolična prehrana u kojoj manjka voća i povrća, procesirana ili već gotova hrana kao i pržena i pohana može negativno utjecati na zdravlje. Posjetite liječnika ili nutricionista i savjetujte se što i kako jesti da vaša prehrana bude uravnotežena i raznolika.


IZVOR:
Rak - od prevencije do uspješnog liječenja; Mozaik knjiga, 2013. Naslov originala: KREBS vorbeugen und bekampfen,  autori: prof. dr. M. Oehlrich, V. Zemme, G. Trapana, R. Stallforth

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo