Tako se to radi

Potapate li orahe u vodi prije jela? Trebali biste! Evo zašto i koliko dugo

Da li ste znali da bi bilo mudro orašaste plodove prije konzumiranja potopiti u vodu? E da, iskreno, nismo ni mi. No, postoji dobro objašnjenje zašto bismo trebali mijenjati tu naviku.

 

Orašasti plodovi su odličan biljni izvor proteina, bogati su vlaknima, antioksidansima, vitaminom E i selenom. Poznati su i po visokom sadržaju zdravih masti, poznatih kao omega-3 masne kiseline, koje snižavaju loš kolesterol i presudne su za zdravo funkcioniranje određenih procesa u organizmu.

Stoga se i savjetuje dnevno u prehranu dodati šaku oraha, pa čak i ako nemate nikakvih zdravstvenih problema.

 

ČITAJTE I:

  • Utječe na plodnost, odličan je za srce, a štiti i od raka dojke, pluća i prostate
  • 7 veličanstvenih: Superhrana kojom je dobro započeti dan

 

Ajurvedska medicina ima zanimljivu teoriju za sve osobe koje imaju problem s probavom, pa čak i za one koji su intolerantni na gluten. Tako jedan indijski ajurvedski liječnik objašnjava zašto bi orahe trebalo potopiti u vodu prije jela. I također, koliko dugo. Janardhana V Hebbar dodaje, što vjerojatno znate, kako orašasti plodovi sadrže fitinsku kiselinu.

 

ŠTO JE FITINSKA KISELINA

Fitinska kiselina je prirodni sastojak mnogih namirnica biljnog podrijetla. Nalazi se u žitaricama, orašastim plodovima, sjemenkama i grahoricama te predstavlja ozbiljan problem za našu prehranu.

Nutricionistica Anita Šupe ističe u svojim stručnim člancima kako vanjska ljuska zrna žitarice sadrži fitinsku kiselinu koja se u našem probavnom sustavu veže za kalcij, magnezij, željezo, bakar i cink, što sprečava njihovu apsorpciju i iskorištavanje u našem organizmu.
Ovo su vrlo važni minerali koji sudjeluju u vitalnim funkcijama organizma, a kako nam ih fitinska kiselina "krade", tako njihov nedostatak uzrokuje mnoge ozbiljne zdravstvene poremećaje kao što su smanjenje koštane mase (osteoporoza), karijes, anemija, povećana sklonost infekcijama i mnoge druge.

Zbog fitinske kiseline, orahe je mnogim osobama teško probaviti. Potapanjem u vodu, fitinska kiselina se eliminira iz oraha i tako čak povećavamo apsorpciju vitamina i minerala. Doktor također savjetuje da orašasti plodovi budu natopljeni u slanoj vodi, tako se neutraliziraju enzimi i uklanjaju ostaci prašine i svi otrovi.

Foto: Shutterstock

Koliko dugo orašasti plodovi trebaju biti u vodi?

  • Orasi: 8 sati
  • Bademi: 12 sati
  • Sjemenke bundeve: 7 sati
  • Makadamija: 4 sata
  • Lješnjaci: 8 sati
  • Indijski oraščići: 6 sati
  • Laneno sjeme: 6 sati

S obzirom na to da se preporučuje bademe najduže natapati u vodi, bilo bi ih dobro nakon osam sati posušiti na papirnatom ubrusu i zamijeniti vodu u kojoj će se natapati preostala četiri sata.

 

Kako postići još bolji učinak?

Umjesto samo u vodi, navedene orašaste plodove ili žitarice namačite sedam sati u vodi s dodatkom nekoliko žlica kiselog medija - sirutke, kefira, jogurta, limunova soka ili octa kako bi se neutralizira fitinska kiselina.

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo