Ne vrijedi patnje

Omiljeni program mršavljenja poznatih američkih faca uopće nije tako dobar kako se reklamira

Ova dijeta je podijeljena u tri etape, a u svakoj je najvažnije postiti - nekada strože, nekada blaže. Povremeni post može, naravno, biti dobar, no dugoročno se ne preporučuje. Samim time, ni ova dijeta nije preporučljiva, niti donosi nešto novo i revolucionarno.

Dijetu Dubrow razvio je televizijski reality par Dubrow - Terry, plastični kirurg koji u TV showu "popravlja" ono što su njegovi kolege pokvarili, i Heather, koju su Amerikanci mogli gledati u showu o kućanicama.

Njihova je dijeta siromašna ugljikohidratima, oslanja se na povremeni post, a tvorci, koji su je opisali u knjizi objavljenoj lani, tvrde da ćete uz nju smršavjeti, kontrolirati šećer, osjećati se mladima te potpuno transformirati tijelo i život. No, neki se s time ne slažu pa kažu da je ova dijeta neoriginalna, previše pojednostavljena i presiromašna kalorijama. Budući da se jede samo u ograničenom broju sati, na njoj nećete baš često doručkovati.


Dijeta je podijeljena u tri faze.

PRVA FAZA

Prva, "Red Carpet Ready" (Spremni za crveni tepih), uključuje post tijekom 16 sati i ograničeni unos hrane tijekom osam sati.

Provodi se prvih dva do pet dana programa u kojem se osoba treba "resetirati".

Ovo je najstroža faza: u njoj se jedu posni proteini, zdrave masnoće, neškrobno povrće, nemasni mliječni proizvodi i male količine orašastog voća, sjemenki i složenih ugljikohidrata.


DRUGA FAZA

Drugu fazu dijete, "Summer Is Coming" (Ljeto dolazi), trebalo bi slijediti sve dok se ne postigne željena težina.

I ona uključuje periode posta koji traju od 12 do 16 sati. Nema brojanja kalorija i makronutrijenata, nego dijeta potiče konzumiranje određenih skupina namirnica.

Svaki dan trebalo bi pojesti po dva do tri serviranja neškrobnog povrća, nemasnih proteina i zdravih masnoća, jedno do dva serviranja voća te po jedno serviranje mliječnih proizvoda, oraščića ili sjemenki te složenih ugljikohidrata.


TREĆA FAZA

Kad postignete cilj, počinje finalna faza, dugoročno održavanje nazvano "Look Hot While Living Like a Human" (Izgledajte seksi dok živite kao čovjek).

I tu se posti: dva dana u tjednu po 16 sati, a ostale dane po 12 sati. Srećom, postoji olakšica - u drugoj i trećoj fazi dopušteni su dani "varanja" u kojima možete uživati u svojoj omiljenoj hrani u umjerenim količinama.


Što je važno

U ovoj dijeti preferira se cjelovita i minimalno obrađena hrana. Velik broj preporučenih namirnica bogat je vlaknima, što znači da polako prolaze kroz probavni trakt ostavljajući osjećaj sitosti. Povremeni post pridonosi privremenom ubrzanju metabolizma, može djelovati na smanjenje upale u organizmu, pomoći sniziti vrijednosti kolesterola i triglicerida, stabilizirati šećer u krvi itd.

No, ona zapravo ne donosi ništa novo, samo reciklira koncept povremenog posta, a plan je usmjereniji skidanju kilograma kako bi se postigao bolji izgled nego općem zdravlju.

 

Upute su vrlo općenite te nije razrađeno koliko bi kojih namirnica trebalo pojesti, a zbog toga kalorijski unos može biti prenizak.


DANI VARANJA

Dijeta Dubrowljevih bazira se na:

  • neškrobnom povrću,
  • nemasnim proteinima,
  • zdravim masnoćama,
  • mliječnim proizvodima,
  • voću,
  • orašastom voću i sjemenkama,
  • složenim ugljikohidratima (grah, mahune, batat, zob, kvinoja, heljda, ječam, slanutak...).
  • Od pića preporučuju se voda te nezaslađeni kava i čaj.


Pića s manjim udjelom alkohola, poput vina, dopuštena su u drugoj i trećoj fazi, ali najviše jedno piće na dan.

 

Tijekom dijete valja izbjegavati: svu prerađenu hranu (kupovni obroci, fast food, prženo, kolači...), rafinirane žitarice (bijeli kruh, tjestenina, palačinke...), zaslađena pića, masno meso, rafinirana ulja. No, u povremenim danima varanja možete si priuštiti i poneki zalogaj iz ovih skupina.

 

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo