Vrijeme je da pojačamo njezin unos

Dokazano štiti od raka, regulira tlak, poboljšava probavu, smanjuje kolesterol, a pomaže i kod upala i alergija

Naučite svoje mališane da je krckavo povrće najzdravije te brokulu onakvu kakvu svi poznajemo, ali kratko kuhanu na pari, kao i u obliku izdanaka obavezno uvrstite na jelovnik dvaput tjedno

 

Svi roditelji male, ali i one nešto malo veće djece znaju za strah od zelenog na tanjuru. Kao sastavni dio variva, upakirano do neprepoznatljivosti, zeleno povrće još nekako i prolazi, ali da ga prihvate onako egzaktnog oblika i boje prilično je velik poduhvat za svakog roditelja. Još da je kratko termički obrađeno, kako bi se u njemu zadržali svi vitamini i drugi zdravi sastojci koji se kuhanjem gube, pravi je izazov


Probijanje leda

Od sveg konkretnog zelenog nama je upravo brokula prva ušla na jelovnik. A ja sam opet imala sreću da je moja Lucija voli baš tako kratko kuhanu na pari, da nije mekana i gnjecava, kako ona kaže. Kad se mora gristi, samo s malo soli i par kapi maslinova ulja, odlično je samostalno jelo i još bolji prilog uz meso ili ribu.

Moj omiljen način pripreme i drugog povrća je onako kako ga spremaju na našem Mediteranu, dakle lešo s dodatkom maslinova ulja i češnjaka. Blitva je na našim prostorima najpoznatija lešada, no na ovaj način pripremljen odličan je i kelj, prokulica, cvjetača, zelje…

Snimila: Berislava Picek/EPH


Ne zanemarujte ni klice

U novije vrijeme mogu se nabaviti i izdanci povrća, odnosno njihove klice, a mi volimo i njih. Uvijek imam osjećaj da sam pojela baš onu esenciju mladog povrća u njegovoj najboljoj i najhranjivijoj fazi. I osjećaj me ne vara jer upravo to kažu i nutricionisti.

Klice se mogu kombinirati u svim salatama, odličan su sirovi dodatak kuhanim jelima, zdravi začin svakom sendviču. A kako su djeca znatiželjna i nemaju naučenih očekivanja, i takav će novi oblik povrća lako prihvatiti.

 

Nama omiljena brokula onakva kakvu svi poznajemo i u izdancima bit će savršen prilog uz ribu. Izabrale smo tunu, koja je sada idealna za konzumiranje te okusom nenadmašnu trilju.


Savršeno pečenje

Tuna steak pečen tako da ostane ružičast iznutra bit će savršen ručak s brokulom i prokulicama na lešo, može biti dio salate s dodacima izdanaka ili savršen sendvič. A slatkastoj trilji pečenoj u vlastitom soku u papiru za pečenje odličan će prilog biti kus-kus s izdancima brokule i rotkvice te dodatkom mlade potočarke. Oba jela mogu se i kombinirati i od njih složiti nekoliko zanimljivih objeda.

Snimila: Berislava Picek/EPH


Kuhamo: BROKULU

Brokula je čudesno zdrava namirnica koja osim što koristi kod raznih bolesti, pomaže i u detoksikaciji i mršavljenju jer ima svega 34 kcal na 100 grama.

Izuzetno je vrijedan izvor vitamina i minerala - vitamina C, provitamina A, vitamina B6, pantotenske kiseline, riboflavina te kalcija, magnezija, željeza, fosfora i kalija.

Dokazano štiti od karcinoma, regulira krvni tlak, poboljšava probavu, smanjuje kolesterol, a sprječava i alergije, koje kreću upravo sada s proljeća. Sadrži, naime, velike količine folne kiseline i flavonoida kaempferola, koji imaju protualergijsko djelovanje jer reguliraju imunološki odgovor organizma. A znamo da su upravo alergije imunološki odgovor organizma na tvari iz naše okoline. Jednostavno se priprema i odlično se slaže s ribom, mesom i drugim povrćem.

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Please don't insert text in the box below!

Možda će vas zanimati i ovo