Zdravlje

Borite se s visokim tlakom? Ovo je prijedlog idealnog 7-dnevnog jelovnika za vas

Donosimo izbalansirani jelovnik, s pet obroka dnevno. Možda vas inspirira

Imate problema s visokim tlakom? Osim redovnog uzimanja lijekova, zdrava i uravnotežena prehrana igra veliku ulogu. Znamo koliko je prehrana bitna, ali ponekad nam naprosto ponestane ideja za jelovnik. Evo zdravog prijedloga za vas. Ovo je sedmodnevni jelovnik idealan za sve koje muči visoki tlak:  

PONEDJELJAK
Doručak: zobene pahuljice s jogurtom i borovnicama (ili nekim drugim bobičastim voćem)
Užina: frape s malinama
Ručak: pečena puretina (bez kože), poprženi poriluk, rajčica, mrkva, zelena salata
Užina: svježi sir sa šnitom integralnog kruha
Večera: povrtni rižoto (integralna riža, luk, rajčica, mrkva, paprika, tikvica, naribani đumbir)

UTORAK
Doručak: krastavci preliveni jogurtom, šnita integralnog kruha
Užina: voće
Ručak: juha od rajčice, hobotnica na salatu s krumpirom, mladim lukom i paprikom
Užina: kašasti sok od kivija, ananasa i limete
Večera: komad pite sa špinatom i sirom, rajčica, niskomasni jogurt

SRIJEDA
Doručak: omlet sa sirom (1 jaje, 30 g polutvrdog sira, žličica maslinovog ulja), šnita heljdinog kruha, niskomasno kiselo mlijeko
Užina: jabuka, 8 badema
Ručak: juha od tikvica, teletina pečena s povrćem (patlidžan, paprika, mrkva, luk), salata od rajčice
Užina: voće
Večera: bolognese od leće, zelena salata, kefir

ČETVRTAK
Doručak: tvrdo kuhano jaje, jogurt, šnita integralnog kruha, banana
Užina: dvije breskve
Ručak: varivo s mahunarkama (slanutak, leća, ječam, luk, mrkva, krumpir, celer, peršin, začini); salata od svježeg kupusa
Užina: kruška
Večera: dimljeni tofu sir, paprika, preliti iscijeđenim limunovim sokom i žlicom maslinovog ulja, šnita integralnog kruha, kefir

PETAK
Doručak: niskomasni jogurt, sjeckano voće (jagode), žličica mljevenih lanenih sjemenki i chia sjemenki
Užina: grožđe
Ručak: piletina na roštilju, kuhano zeleno povrće posuto kratko prženim bademima

Užina: kruška

Večera: pečena lokarda, šnita crnog kruha, zelena salata, čaj

SUBOTA

Doručak: šnita heljdinog kruha, žlica mliječnog namaza ili dijetalne marmelade, jogurt s dvije datulje
Užina: svježe cijeđeni sok od naranče
Ručak: bistra juha, pržene srdele, kuhana brokula s krumpirom, salata po želji
Užina: jabuke
Večera: svježi sir s vlascem preliven jogurtom

NEDJELJA

Doručak: raženi kruh, acidofilno mlijeko, 10 oraha
Užina: 5 suhih šljiva i svježe cijeđeni sok od naranče
Ručak: pileći paprikaš s integralnom tjesteninom, miješana salata
Užina: jabuka
Večera: palamida pečena u foliji, salata od rajčice, maslina i luk

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Please don't insert text in the box below!

Možda će vas zanimati i ovo