I ti to možeš, izdrži!

Brzinsko čišćenje: potpuni plan za jednodnevni detoksa

Bez obzira na to jeste li nedavno pretjerali s hranom i neaktivnošću ili samo trebate mali “poguranac” u pravom smjeru, jednodnevni plan za cjeloviti detoks bit će važan doprinos vašem zdravlju.

 

JUTRO

Nakon ustajanja: Limunov sok pruža nam mnoštvo dobrobiti pa je čaša tople vode sa svježe iscijeđenim sokom limuna odličan način za početak detoksikacijskog dana. Osim što ćete tako dobiti dobru dozu vitamina C, ovo će toplo piće potaknuti probavu. Nastavite piti dovoljno vode tijekom cijelog dana - hidracija je ključ kvalitetnog detoksa.

Prije doručka: Kad se detoksicirate, intenzivno vježbanje se ne preporučuje, ali važno je da tijelo bude uvijek ugrijano i da je cirkulacija dobra. Osjećate li se pomalo tromo, nema bolje metode buđenja tijela od nježne, energizirajuće joge.

Brz, ali moćan doručak: Dan će biti uspješniji ako za prvi obrok pojedete nešto što će vas zasititi i nahraniti, a neće vam stvoriti osjećaj težine. Dobar izbor je smoothie od jagoda ili neki drugi smoothie bogat vlaknima i drugim sastojcima koji pokreću probavu. Stanka za kavu: Savjet je izbjegavati kavu dok ste na detoksu, no to nije uvijek moguće pa ako se nađete s kolegama u kafiću, umjesto kave naručite zeleni čaj. Bogat je antioksidansima, potiče metabolizam, a ima i nešto kofeina. Osjećate li potrebu za zalogajem prije ručka, izaberite jabuku (bogata je vlaknima) ili probiotički grčki jogurt kojem ste dodali borovnice. Oba ova obroka potiču probavu.

 

POSLIJE PODNE

Često se razgibavajte: Nastojte se što više kretati. Ustajte od radnog stola često, svakih dvadesetak minuta, kako biste prošetali uredom. Ako to ne možete, odvojite nekoliko minuta za vježbe istezanja na radnom mjestu te, ako radite na kompjutoru, svakako odmarajte oči koristeći pravilo 20-6-20: skrenite pogled s ekrana svakih 20 minuta na točku udaljenu šest metara i gledajte je 20 sekundi.

Ručak: Izbjegnite poslijepodnevnu krizu tako što ćete pojesti lagani ručak, poput povrtne juhe ili salate od kupusa kojoj ste dodali malo zdrave masnoće, a obrok zaokružite nemasnim proteinima. Nemojte jesti za radnim stolom, ako je ikako moguće, a nakon ručka prošetajte deset do petnaest minuta.

Međuobrok: Vrijeme do večere presijecite sokom od zelenog povrća, obiluje nutrijentima i gotovo će vam trenutačno podići razinu energije.

 

VEČER

Opuštanje: Prije nego što dođete kući i sručite se pred televizor, učinite još nešto zdravo za sebe - odite na masažu ili u saunu. Oboje će pomoći da smanjite napetost u tijelu i da opustite mišiće i zglobove.

Večera: Ovaj obrok treba sadržavati nemasne proteine i svježe povrće. Riba sa žara s keljom bogata je vlaknima, proteinima i vitaminima, a treba vam samo 20 minuta za pripremu. Nemojte jesti zureći u TV ekran, lijepo postavite stol i uživajte u svojoj večeri. Uočit ćete da ste usredotočeni nj jelo i da ne jedete bez razmišljanja, što je jedan od najčešćih razloga prejedanja.

Smirivanje: Dovoljno dug i kvalitetan san također je jedan od temelja detoksa. Spavanje je povezano s tjelesnom težinom, razinom stresa i ukupnim zdravljem. Odvojite se od televizora, pametnog telefona i računala dovoljno vremena prije počinka, priuštite si opuštajuće tuširanje, a možete odraditi i nekoliko vježbi joge za relaksaciju.

Cjelokupni detoks plan pronaći ćete u novoj Viti.

 

Nemojte propustiti, u četvrtak 17. siječnja paket Jutarnji list + Vita, magazin za ljepotu i zdrav život, za samo 14 kuna.

Svidio vam se ovaj članak? Prijavite se na Živim.hr newsletter i ne propustite slične priče!

Možda će vas zanimati i ovo